رمز پویا را چگونه فعال کنیم؟ رمز اول و دوم پویا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

رمز پویا را چگونه فعال کنیم؟ رمز اول و دوم پویا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

اطلاعیه بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا»

به گزارش پایگاه خبری گلونی بانک مرکزی به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند طی اعلام قبلی از ابتدای دی‌ماه، انجام پرداخت و خریدهای اینترنتی با رمز دوم فعلی امکان پذیر نمی‌باشد.

لذا مشتریان محترم بانکی چنانچه تاکنون نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» اقدام نکرده‌اند، هرچه سریعتر با مراجعه به شعب یا وب‌سایت بانک و یا طی ارتباط با مرکز تماس بانک خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

شايان ذكر است بانك‌ها بر اساس درخواست مشتريان، رمز دوم يكبار مصرف (پویا) را به شماره تلفن همراه ايشان از طریق پيامك ارسال می‌کنند.

رمز اول و دوم پویا چیست؟

براي بهره‌مندي از اين خدمت، مشتریان بانکی صرفاً شماره تلفن همراه خود را به بانك اعلام نمايند.

استفاده از برنامه رمزساز، کد USSD و پیامک، راه‌های دریافت رمز پویای کارت است.

در مقابل رمز ثابت، رمزپویا قرار دارد و به معنای کلمه رمزی است که می‌تواند فقط برای یک بار در تراکنش مورد استفاده قرار گیرد.

با پویاسازی رمز دوم کارت‌های بانکی، احتمال سوء‌استفاده از کارت به شدت کاهش می‌یابد و دارندگان کارت‌های بانکی می‌توانند به جای استفاده از یک رمز دوم ایستا (ثابت)، در هر بار خرید اینترنتی یا پرداخت‌های نیازمند رمز دوم کارت، از این رمز که بانک در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده کنند.

پویاسازی رمز دوم کارت‌های بانکی فقط و فقط توسط بانک صادرکننده کارت انجام می‌شود و مشتریان هر بانک می‌توانند برای اطلاع از روش‌های فعال‌سازی رمز پویای کارت خود به شعب آن بانک مراجعه کنند.

همچنین دریافت رمزپویا از طریق پیامک و یا راهکار‌های مبتنی بر کد‌های دستوری (USSD) از دیگر روش‌های فراهم شده برای ارائه آن به مشتریان توسط بانک‌ها است.

بانک مرکزی نیز با هدف نظارت و راهبری این پیامک‌ها، سامانه هریم (هدایت رمز‌های یکبار مصرف) را از ابتدای دی‌ماه راه‌اندازی خواهد کرد.

پایان پیام

کد خبر : 144905 ساعت خبر : 4:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144905
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات