شهردار تهران چشم بسته غیب گفت: راه حل کاهش آلودگی هوای تهران کنترل آلاینده‌هاست

شهردار تهران چشم بسته غیب گفت؛ راه حل کاهش آلودگی هوای تهران کنترل آلاینده‌هاست

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: شاید باورش برایتان سخت باشد، اما بهتر است باور کنید که ایران یکی از بی‌نظیرترین سیستم‌های مدیریت شهری را دارد.

آنهم به لطف وجود مدیران و مسئولینی که تبحر زیادی در این امر کسب کرده‌اند.

شهردار تهران چشم بسته غیب گفت؛

این سیستم مدیریتی اسم خاصی ندارد اما با توجه به نحوه عملکرد مسولین، می‌توان نام «سیستم مدیریتی همه چیز کنترلی» را بر آن قرار داد.

نمونه‌اش نیز همین شهردار محترم شهر تهران که به دلیل سماجت یکی از خبرنگاران مجبور شد از راه و روش چگونگی کنترل آلودگی هوای تهران بدون هیچ همایش و سمینار و سخنرانی رونمایی کند.

 

ما بعد از سال‌ها فهمیدیم که راه حل کاهش آلودگی هوای تهران «کنترل آلاینده‌ها» است.

همانطور که برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، مسولین «کنترل گرانی» را پیشنهاد می‌دهند. و یا برای کاهش تلفات جاده‌ای «کنترل سرعت خودروها» در نظر گرفته می‌شود.

البته بیشتر مواقع سیستم کنترل نمودن مشکلات به این سادگی‌ها نیست. که همانند شهردار حناچی در عرض چند ثانیه راهکار مدیریتی‌شان ارائه گردد. در این موارد احتیاج به بررسی‌های بیشتر و کنترل خیلی چیزهای دیگر است.

مثلاً در موضوع کاهش میزان مصرف سوخت‌های فسیلی، «کنترل مصرف» مد نظر قرار می‌گیرد. اما این کنترل مصرف مانند کنترل تلویزیون نیست که دست یک مسولی باشد تا بتواند به آن تسلط داشته باشد.

به عبارتی کنترل مصرف سوخت به دست شهروندان است. بنابراین مدیران به وسیله سهمیه‌بندی کردن بنزین و ارائه کارت سوخت می‌توانند به این کنترل نائل گردند.

یا مثلاً برای افزایش سلامت شهروندان و کاهش چاقی در سطح جامعه، «کنترل اندازه سفره خانوارها» در دستور کار مسولین قرار می‌گیرد.

اما همین کنترل سفره‌ها دست مدیران نیست. در اختیار مردم است. بنابراین مسولین اول قیمت کالاها را از کنترل خارج می‌کنند تا قیمت‌ها زیاد شود بعد خودبه‌خود سفره‌های مردم کنترل می‌گردد تا مردم چاق نشوند و جانشان به خطر نیافتد.

ضمناً لازم به ذکر است در گذشته کلیه مسولین برای خودشان سیستم «خود کنترلی احساسات» داشته‌اند که به نظر می‌رسد جدیداً از آن دست کشیده‌اند. زیرا راه‌به‌راه با خبرهای شگفتانه، مردم را «سورپرایز» می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 145085 ساعت خبر : 11:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145085
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات