طرح دوچرخه بیدود با شکست مواجه شد؛ جا دارد مسئولان مردم خود را عوض کنند

طرح دوچرخه بیدود با شکست مواجه شد؛ جا دارد مسئولان مردم خود را عوض کنند

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: راستی چه خبر از دوچرخه‌های بیدود؟ آخرین خبری که ما گرفتیم این بود که شرکت متولی این طرح که یک شرکت خصوصی است اعلام کرده به دلیل عدم استقبال مردم از دوچرخه‌های بیدود، دیگر نمی‌تواند ادامه دهد.

آن‌ها گفتند از هر دوچرخه‌ در روز می‌بایست ۷ تا ۸ مرتبه استفاده شود تا برایشان بصرفد اما تهرانی‌ها روزانه از هر دوچرخه فقط یک یا دو مرتبه استفاده می‌کردند.

شکست طرح دوچرخه بیدود

مسئولان شرکت بیدود اعلام کردند در محاسبات مالی خود اشتباه کردند و حالا در مرحله ضرر دهی هستند.

از آن سو مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته: ما می‌دانستیم در تهران هیچ مد حمل و نقلی بدون یارانه نمی‌تواند به خوبی کار کند به همین دلیل شهرداری تهران برای اتوبوس و مترو سالانه یارانه‌های زیادی را پرداخت می‌کند.

اجازه بدهید قبل از انتقاد از وضع موجود یک نقد کوچکی هم به خودمان بکنیم. ما مردم چرا اینقدر سخت می‌پذیریم سوار بر دوچرخه شویم؟

چرا وقتی یک دوچرخه‌سوار را می‌بینیم مسخره‌اش می‌کنیم؟ به نظرتان وقت آن نرسیده که به جای حسرت اروپا را خوردن کمی هم خودمان مانند مردمان اروپا فکر کنیم و بیاندیشیم؟

خلاصه این روزها اثری از دوچرخه‌های بیدود در سطح شهر نیست و مردم کلی پول به عنوان ودیعه در حساب بیدود دارند که تکلیفش مشخص نیست.
خب حالا شما بگویید این وسط مقصر کیست؟ شرکت بیدود که در محاسبات خود اشتباه کرده بود؟

مقامات شهرداری که می‌دانستند هیچ حمل و نقلی بدون یارانه در تهران نمی‌تواند سرپا باشد اما باز با این حال این طرح را اجرا کردند؟

آفرین درست حدس زدید، مقصر مردم هستند که روزانه فقط یک یا دوبار از یک دوچرخه بیدود استفاده می‌کردند.

واقعاً مسئولان باید فکری به حال این وضعیت بکنند. آن‌ها می‌بایست در اسرع وقت مردم خود را عوض کنند

این مردم پایه هیچ طرح و برنامه‌ای نیستند و همیشه خراب می‌کنند. باید همه را جمع کرد و به جایشان یک عده مردم خوب و با بافرهنگ از خارج وارد کرد تا خودشان پایه همه چیز باشند.

دیگر نیاز نباشد مسئولان جان بکنند و شب نخوابی بکشند و تلاش کنند و از جان مایه بگذارند و تحقیق کنند و پژوهش کنند و اصولی رفتار کنند.

راستی یک خبر خوب اینکه مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد سرانجام  ودیعه مردم که نزد این شرکت باقی مانده نیز گفت: باید این شرکت پول را به مشترکان خود برگرداند.

همین که نگفتند: مردم باید پول‌شان را بگیرند خود جای بسی خرسندی دارد.

پایان پیام

کد خبر : 144647 ساعت خبر : 3:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144647
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات