لانچر ۵ نمایشی جسورانه در جامعه امروز ایران

لانچر ۵ نمایشی جسورانه در جامعه امروز ایران

به گزارش پایگاه خبری گلونی فرزانه ناظری در صفحه اینستاگرامش نوشت: نمایش «لانچر ۵» این شب‌ها سومین دوره اجرای خود را پشت سر می‌گذارد. بعد از تجربه اجرا در تئاتر شهر این بار تئاتر مستقل تهران میزبان این نمایش متفاوت و بی‌ادعا حول محور و موضوعی کاملا جسورانه در جامعه امروز ماست.

«لانچر ۵» توانسته با نمایشنامه‌ای قوی و بدون نقص، ریتم و ضرب‌آهنگ مناسبی را از لحظه آغاز تا پایانِ حدودا دو ساعت و سی دقیقه‌ای خود حفظ کند.

با وجود بازیگرانی که ابدا چهره نیستند و اتفاقا فراتر از هنرپیشه‌گان مطرح این روزها روی صحنه تاتر نقش‌آفرینی می‌کنند.

لانچر ۵ نمایشی جسورانه در جامعه امروز ایران

لانچر۵ کاملا قصه گو، معماگونه و پلیسی است و توانسته تک به تک گره ها و معماها را در ذهن مخاطب به بازی بگیرد و در زمان مناسب با حل کردن آنها غافلگیرتان کند.

«لانچر ۵»ترکیبِ موزونی است از طنز و تراژدی با جزییاتی جذاب که توانسته با هنرمندی هر چه تمام‌تر در پس تمام صحنه‌های خنده‌آفرینش ذهن شما را درگیر تلخ‌ترین ماجراها کند و این دقیقا نقطه عطف این نمایش و وجه تمایزش با تمام تاترهای حال حاضر است.

نه در طنز و هجو مطلق غرق می‌شود و نه با ساخت صحنه‌های تراژدی شما را هم‌آغوش غم می‌کند.

در نگاه کلی اما «لانچر ۵» حتی فراتر از یک قصه‌گویی ساده است و تلاش کرده پا به پای یک فیلم دو ساعت و‌ نیمه‌ سینمایی با دکوری بدون تکلف تمام نشانه‌های مورد هدف کارگردان و نویسنده را مثل یک پازل بی‌نقص کنار هم بچیند و تا ساعت‌ها و احتمالا روزهای بعد فکرتان را درگیرتان کند.

«لانچر ۵» بازیگرانی دارد که تماما در خدمت نمایش هستند و هیچ کدام را غلو شده و مغرور و تافته جدابافته نمی‌بینیم.

این نشان از کارگردانی درست، بازیگری استاندارد و نمایشنامه‌ای کامل و بدون حفره دارد.

دیشب یک نمایش خوب دیدم. بعد از مدتها دوری از سالن های پر رمز و راز تاتر. روایتی ‌از سه سرباز در یک برجکِ لعنتی، در سال‌هایی نه چندان دور.

پایان پیام

کد خبر : 144245 ساعت خبر : 11:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144245
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات