نام ناصر حجازی و اسطوره‌های دیگر ایران پاک‌شدنی نیستند؛ بی‌خود اسپری رنگ مصرف نکنید

نام ناصر حجازی و اسطوره‌های دیگر ایران پاک‌شدنی نیستند؛ بی‌خود اسپری رنگ مصرف نکنید

یک روز بعد از نام گذاری رسمی بلوار فردوس غرب به اسم ناصر حجازی، برخی افراد مجهول الهویه در اقدامی عجیب روی یکی از تابلوهای مزین شده به نام این اسطوره باشگاه استقلال رنگ سیاه پاشیدند و این اسم را از روی تابلو پاک کردند.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: به نظرتان با این کار نام آقای حجازی پاک شد یا روی شما عزیزان مجهول، سیاه‌تر از تابلویی شد که اسپری پاشیدید؟

تصور کنید هر کدام از ما بنا به سلیقه شخصی خودمان از یک اسطوره، یا آدم سرشناسی که نامش روی یکی از خیابان‌ها و کوچه‌ها است خوش‌مان نیاید و چون سلیقه ما خیلی مهم است و شهرداری اول از همه برای انتخاب نام باید از ما مشورت بگیرد، تصمیم بگیریم یک اسپری برداریم و خودمان دست‌به‌کار شویم.

حالا هواداران شخصیتی که تابلوی نامش را اسپری پاشیدیم برای تلافی، تابلوی نام شخصیت محبوب ما را اسپری می‌پاشند.

در آخر شهر پر می‌شود از تابلوهای سیاهی که معلوم نیست کجا را نشان می‌دهند و نصف مردم یا گم شده‌اند و یا به گم‌شده‌ها دارند آدرس می‌دهند.

مثلاً می‌گویند: «این کوچه رو که پیچیدی سمت راست یه تابلو سیاه می‌بینی اون رو بپیچ چپ، صدمتر بعد از تابلو سیاه دومی، می‌رسی.»

نام ناصر حجازی و اسطوره‌های دیگر ایران پاک‌شدنی نیستند

به نظر ما تا بعضی از شهروندان هنوز موارد استفاده از اسپری رنگ را یاد نگرفته‌اند، بهتر است شهرداری به همان نام گل، پرنده و فصول بسنده کند و بی‌خیال استفاده از نام اسطوره‌ها برکوچه و خیابان‌ها شود.

گفتن و نوشتن بعضی از حرف‌ها آن‌قدر تکراری است که باورکنید خودمان هم نوشتن‌مان نمی‌آید بس که قبل از این گفته شده اسطوره‌های یک کشور متعلق به همه مردم آن هستند. آبی و قرمز و چپ و راست ندارد.

اما چه کنیم که بعضی‌ها مصداق بارز این شعر جناب سعدی هستند:

« با سیه دل چه سود گفتن وعظ     نرود میخ آهنین در سنگ»

پایان پیام

کد خبر : 144925 ساعت خبر : 4:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144925
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات