وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید

وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مواردی از وجود قرص در کیک و کلوچه در شهرستان‌های کرمان و بافت در شب گذشته رویت شده است، اظهار کرد: چند کودک در این باره به بیمارستان مراجعه کردند که مسمومیت آنها در حد خواب‌آلودگی بوده که به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر “محمد صابری” در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در برخی از مواد خوراکی بسته بندی شده از قبیل کیک و کلوچه گفت: شهروندان گرامی قبل از استفاده از اینگونه مواد خوراکی بسته‌بندی شده، از سلامت کامل محصول و محتویات بسته‌بندی شده آن، اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه مواردی در شهرستان‌های کرمان و بافت در شب گذشته رویت شده، ادامه داد: چند کودک در این باره به بیمارستان مراجعه کردند که مسمویت آنها در حد خواب‌آلودگی بود که به صورت سرپایی درمان و مرخص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که این کیک و کلوچه‌ها از چه برندی بوده‌اند؟ بیان کرد: ما نمی‌توانیم برند را اعلام کنیم زیرا موارد ارایه شده بسته‌بندی‌ آنها باز بوده و از شرکت‌های مختلف بودند لذا مردم در هنگام مصرف کیک و کلوچه و موارد این‌چنینی موقع باز کردن آنها دقت کرده و داخل آنها را نگاه کنند.

وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید

وی با بیان این مطلب که داخل این کیک و کلوچه‌های که به ما ارایه داده‌اند قرص بوده اما همه موارد باز شده بوده و مشخص نیست که این قرص‌ها در کجا در داخل کیک و کلوچه‌ها گذاشته شده است، اظهار کرد: کارشناسان حوزه بهداشت، غذا و دارو در حال بررسی این موضوع هستند و اگر مدرک مستندی پیدا کنند، حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: مواد خوراکی که خانواده‌ها به‌همراه خود آورده بودند باز شده بودند و هیچ کیک و کلوچه بسته‌بندی شده‌ای به دست ما نرسیده لذا با توجه به اینکه موارد ارایه داده شده به ما بسته بندی نبوده و همه باز شده بودند بنابراین این موضوع نمی‌تواند برای ما سند باشد و از طریق مراجعه قانونی این موضوع در حال پیگیری داریم.

صابری با بیان این مطلب که مردم کل مواد غذایی بسته بندی شده را با احتیاط بررسی کنند؛ اظهار کرد: بازرسان حوزه غذا و دارو و همچنین کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، ضمن بازدید از کارخانجات و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی، بر روند تولید و توزیع محصولات خوراکی نظارت کامل داشته و گروه‌های مربوطه، تدابیر لازم را در این زمینه به عمل می‌آورند.

وی خطاب به به صاحبان فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی، گفت: مواد خوراکی و آشامیدنی را مستقیماً از کارخانجات و نمایندگی‌های مجاز و شرکت‌های توزیع کننده معتبر، تأمین و عرضه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 144597 ساعت خبر : 10:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144597
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات