کارگاه کشف استعداد میلاد دخانچی در این هفته برگزار می‌شود + اطلاعات کامل

کارگاه کشف استعداد میلاد دخانچی در این هفته برگزار می‌شود + اطلاعات کامل

درباره کارگاه کشف استعداد/ مسأله

به گزارش پایگاه خبری گلونی میلاد دخانچی در مورد برگزاری یک دوره کارگاه در صفحه شخصی خود نوشت: راستش را بخواهید در انتخاب عنوان برای این دو کارگاه اخیر یعنی «فرم و محتوی» و «کشف استعداد» دچار سرگشتگی بوده‌ام چون برخلاف کارگاه «برنامه تلویزیونی» و «آیتم سازی» محتوای این کارگاه‌ها با عنوان‌شان انطباق کامل ندارد.

پوستر کارگاه کشف استعداد میلاد دخانچی
پوستر کارگاه کشف استعداد میلاد دخانچی

در «فرم و محتوی» درباره چیزهایی حرف زدیم که لزوماً ربطی به تلقی رایج از این مفاهیم نداشت و در کارگاه‌های استعداد هم قصه همین است.

واقعیت این است که اهمیت این کارگاه‌ها نه در سرفصل‌های آن بلکه در تجربه‌ای است که قرار است که برای مخاطب به ارمغان بیاورد، تجربه‌ای که باید شرکت‌کنندگان را با خود و جامعه بار دیگر و از زاویه دیگر روبرو کند.

این‌ها را می‌گویم چون خیلی‌ها از من سرفصل می‌خواهند یا دنبال صوت کارگاه می‌گردند و‌ من شرمنده ایشان هستم.

من چیزهایی خوانده‌ام و زیستی را از سر گذرانده‌ام اما قرار نیست از خوانده‌هایم بگویم، من قرار است به مثابه یک هنرمند برای شما تجربه خلق کنم.

برای همین است که واکنش‌ها به این کارگاه هم متفاوت است، بعضی بیشتر با اثر ارتباط برقرار می‌کنند و بعضی کمتر.

حالا سؤالی که اینجا مطرح است این است که نسبت این کارگاه با وضعیت موجود ما چیست؟

من می‌گویم محتوای این کارگاه پاسخی است که من به عنوان راه‌حل به وضع موجود به آن رسیدم. لذا این یک کارگاه روانشناسی نیست، بلکه این کارگاه در عین اجتماعی بودن سیاسی نیز هست.

انگیزه اصلی برگزاری این کارگاه در واکنش به سؤالی مطرح شد که من مدت‌هاست از همه می‌پرسم، هم از خودم هم از شاگردانم هم از هنرمندان کشورم و هم از اهالی قدرت و سیاست‌مداران: «بگو مسأله‌ات چیست؟» «بگو چه می‌خواهی؟» ارزیابی من این بوده و هست که نه تنها بسیاری از دانشجویان و مردم عادی بلکه هنرمندان و سیاست‌مداران ما بدون مسأله‌اند، همه انگار آمده‌ایم که باشیم ولی برای چه و چه کاری؟ نمی‌دانیم.

همه درباره هستی به جمع‌بندی رسیدیم ولی درباره چیستی و چگونگی ایده منسجمی نداریم. این کارگاه تلاشی است برای کاشتن بذر مسأله در مخاطب و پاسخ به این سؤال که « واقعاً دارم چه غلطی می‌کنم؟»

من در این کارگاه از روانکاوی لاکانی آغاز می‌کنم و با عرفان نظری ابن عربی تمام می‌کنم، می‌دانم که خوانشم از این سنت‌ها غیر ارتودوکس است، ولی همین ضد ارتدوکس بودن و تمرین چگونگی آن قرار است آورده این کارگاه باشد. بعد از اصفهان و مشهد این کارگاه جمعه در تهران و شنبه در تبریز برگزار خواهد شد.

اطلاعات درباره شهرهای دیگر نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

از صفحه میلاد دخانچی.

پایان پیتم

کد خبر : 143353 ساعت خبر : 7:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143353
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات