کاشان با خیابان‌های بالای شهر و لاکچری شباهتی به اصیل‌ترین شهر ایران نخواهد داشت

کاشان با خیابان‌های بالای شهر و لاکچری شباهتی به اصیل‌ترین شهر ایران نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی اکثر ما وقتی نام کاشان را می‌شنویم شهری را به یاد می‌آوریم که با بناهای تاریخی و سنتی‌اش زیبا و خاص شده است. با گلاب‌گیری و عطر خوش گل محمدی معروف شده و در فصل گلاب‌گیری مثل بهشتی پر از گل و عطر خوش گلاب می‌شود.

این شهر مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران و مشهور به دارالمؤمنین است. یکی از اصیل‌ترین شهرهای ایران و یکی از اولین سکونت‌گاه‌های جمع نشینی و شهرنشینی بشر روی کره خاکی با نام تمدن سیلک بوده است.

اما وقتی به قسمتی از این شهر به نام «بلوار امیرکبیر» بروید، خواهید دید که این اصالت و قدمت جای خودش را به ساختمان‌های لوکس و مجلل داده است.

این منطقه از کاشان هیچ شباهتی به شهری که در تصور ما است ندارد.

اختلاف طبقاتی در کاشان بیداد می‌کند. برخی در قصرهای چندهزارمتری زندگی می‌کنند و برخی در خانه‌های قدیمی.

انگار قسمتی از این شهر، تمام گذشته خود را فراموش کرده و اشرافی‌گری و تجمل را جایگزین کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی و سنتی خود کرده است.

منظره‌ای که مثل یک تکه اشتباهی از پازل شهر کاشان با این تصویر جور در نمی‌آید و به زور در آن گنجانده شده است. وصله‌ای ناجور و نازیبا.

شاید بعضی بگویند مردم کاشان حق داند سبک زندگی‌‌شان را هرطور که دوست دارند انتخاب کنند و اصلاً به کسی چه مربوط است، پولش را دارند دل‌شان می‌خواهد لاکچری زندگی کنند.

این شهر یکی از زیباترین شهرهای ایران است، نه بخاطر آپارتمان‌ها و خانه‌های لوکس‌اش، که اگر بود بالای شهر تهران حالا از همه جا زیباتر و پربازدیدتر بود و گردشگران عوض رفتن به شهری مثل کاشان برای رفتن به خیابان فرشته و زعفرانیه صف می‌کشیدند.

این شهر یک گنجینه مهم و تاریخی برای ایران است. گنجینه‌ای که در دل خود خاطرات زیادی از تاریخ ایران دارد. خاطراتی گاه تلخ و گاهی هم شیرین. شهری با عطر خوش گلاب و گل محمدی.

پایان پیام

کد خبر : 143348 ساعت خبر : 8:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143348
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات