گلونی

این طوری بنزین بزنید تا از سهمیه‌تان کم نشود

این طوری بنزین بزنید تا از سهمیه‌تان کم نشود

این طوری بنزین بزنید تا از سهمیه‌تان کم نشود

این طوری بنزین بزنید تا از سهمیه‌تان کم نشود

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد: «هیچ جایگاه سوختی مرتکب کم‌فروشی بنزین نبوده است و دلیل اصلی ناپدید شدن سهیمه‌ها رعایت نکردن اصول صحیح سوخت‌گیری از سوی صاحبان خودرو است».

چند سالی می‌شود که جایگاه‌داران سوخت به کم‌فروشی بنزین متهم می‌شوند. حتا قبل از سهمیه‌بندی بنزین شایعه‌ای وجود داشت مبنی براینکه جایگاه‌داران، بنزین را به صورت مخلوط با آب یا هوا به مردم می‌فروشند.

در آن زمان نیز کلی کارشناس برای مردم به طروق مختلف توضیح دادند که از نظر علمی و با توجه به ویژگی‌های آب و بنزین، فروش آب با شیر ممکن است اما فروش آب با بنزین اصلاً و ابداً.

اما گویا همزمان با سهمیه‌بندی شدن بنزین، موج دیگری از اتهام کم‌فروشی به جایگاه‌داران شیوع پیدا کرده است.

و آنکه صاحبان خودروها متوجه شده‌اند در هر بارسوخت‌گیری مقدار بیشتری از آنچه وارد باک خودرو کرده‌اند از سهمیه کارتشان کم می‌شود. به دیگر سخن با پدیده «غیب شدن» ناگهانی سهمیه موجود در کارت هوشمند خود مواجه می‌شوند.

با بالا گرفتن اعتراضات، متهمین ردیف اول کارگران شاغل در جایگاه‌های سوخت بودند.

اما بررسی‌ها نشان داد دلیل اصلی فرار سهمیه سوخت به دلیل آشنا نبودن کاربران با نحوه عملکرد کارت‌های هوشمند جدید است که طی اطلاعیه‌ای از سوی شرکت نفت روش سوخت‌گیری جدید آموزش داده شد.

این طوری بنزین بزنید تا از سهمیه‌تان کم نشود

در اطلاعیه مذکور بیان شده است با گذاشتن کارت سوخت در دستگاه، بلافاصله ۳.۹۹ لیتر از سهمیه‌تان کم می‌شود. به این مقدار اصطلاحاً «یک پیمانه» گفته می‌شود. حالا اگر قبل از پر شدن پیمانه‌تان تصمیم گرفتید کارتتان را بردارید، دیگر آن پیمانه از سهمیه‌تان کم خواهد شد.

دقیقاً مثل آش خاله که چه بخورید و چه نخورید پایتان حساب خواهد شد. و همین‌طور این پیمانه‌ها ادامه پیدا می‌کنند تا سوخت‌گیری شما به پایان برسد.

این ترفند نیز جهت جلوگیری از سواستفاده بعضی صاحبان خودرو است. که اغلب قبل از اتمام کار سوخت‌گیری، کارتشان را از دستگاه خارج می‌کنند.

اما شرکت ملی نفت برای صاحبان خودرویی که با ریاضیات روابط دوستانه‌ای ندارند و نمی‌توانند محاسبات پیمانه‌ای سوخت‌گیری را انجام دهند، نیز ابراز امیدواری کرد که ما هوای شما را هم داریم و نگران نباشید!

در سیستم جدید کارت هوشمند قرار نیست برای هر بار سوخت‌گیری، محاسبات پیمانه‌ای را انجام دهید، فقط صبر کنید هر وقت عبارت « می‌توانید کارت خود را بردارید» را دیدید، کارت سوخت خود را از دستگاه خارج کنید تا سهیمه‌تان کم نشود.

لازم به ذکر است شرکت ملی فراورده‌های نفتی خودش هم تازگی‌ها و طی بررسی‌های دقیق و سریع به این نتیجه رسیده است و گرنه هیچ مسئولی راضی به ضرر هیچ شهروندی نیست!

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل