روز رشت بی برنامه و کم رمق

روز رشت بی برنامه و کم رمق

پایگاه خبری گلونی انوشه میرمجلسی: روز رشتِ عزیز مبارک.

شهری که همه آدمها چه گیلانی باشند و چه نباشند، گوشه‌ای از قلب‌شان به این شهر گره خورده است. شهری که می‌تواند به چشم بر هم زدنی آرامت کند و همین یعنی معجزه «هوای‌رشت».

روز رشت مبارک. شهری که پتانسیل‌های بی‌شماری برای جذب گردشگر دارد اما دریغ از یک‌ طرح ضربتی، یک همت دسته‌جمعی و یک مطالبه اساسی تا رشت را به قطب گردشگری تبدیل کند. نه فقط گردشگری داخلی. بلکه گردشگری خارجی و بهره‌مند شدن همه اهالی گیلان از حضور گردشگران و بالا رفتن رونق اقتصادی.

روز رشت بی برنامه و کم رمق

اما در نبود همه اینها، سالهاست رونق اقتصادی گیلان در تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی‌اش خلاصه شده و ساخت و ساز ویلا در دل طبیعت بکر گیلان.

گردشگری غذا هم که روزگاری نقطه امید گیلان برای خروج از رخوت دور و درازش بود، به همت افراد دلسوز و دغدغه‌مند استان متکی است و باز خبری از حمایت‌های قانونی، تخصیص بودجه‌ و برنامه‌های مشخص نیست که نیست.

روزرشت مبارک. چه خوب که هر سال دوازدهم دی‌ماه را داریم تا به بهانه این روز کمی حرف دل‌مان را بزنیم. گرچه گفتن همین حرف‌ها هم دیگر دردی را دوا نمی‌کند.

استان گیلان و همه شهرهایش از رشت و لاهیجان و انزلی تا ماسال و تالش و آستارا؛ آنقدر ظرفیت گردشگری دارند که اگر دعواهای سیاسی و دغدغه‌های نزدیک انتخابات را کنار بگذاریم می‌توانیم سرنوشت دیگری را برای گیلان و گیلانی رقم بزنیم.

حق مردم گیلان از توسعه، برخورداری از حقوق شهروندی و رفاه فراتر از اینهاست.

روز رشت را به همه اهالی و هواداران رشت تبریک می‌گویم.

عکس را اواخر آذرماه در رشت ثبت کرده‌ام.

پایان پیام

کد خبر : 145977 ساعت خبر : 12:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145977
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات