گلونی

کمک به سیل زدگان جایگزین جشن‌ افتتاحیه جشنواره فجر شد

کمک به سیل زدگان جایگزین جشن‌ افتتاحیه جشنواره فجر شد

کمک به سیل زدگان جایگزین جشن‌ افتتاحیه جشنواره فجر شد

کمک به سیل زدگان جایگزین جشن‌ افتتاحیه جشنواره فجر شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال جشن افتتاحیه جشنواره برگزار نمی‌شود و به جای آن، سینماگران ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی خود، در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان مشارکت خواهند کرد.

«ابراهیم داروغه‌زاده» در احترام و گرامیداشت یاد و نام شهدای حوادث اخیر، از مصوبه شورای سیاست‌گذاری این رویداد خبر داد و اعلام کرد: امسال با توجه به فضای عمومی جامعه وهمدردی با خانواده های داغدار حوادث تلخ اخیر، جشن برنامه افتتاحیه فیلم فجر برگزار نمی‌شود.

کمک به سیل زدگان جایگزین جشن‌ افتتاحیه جشنواره فجر شد

وی گفت که مقرر شده است تا به پیشنهاد اهالی سینما در یکی دو روز قبل از آغاز نمایش آثار به همراه هنرمندان و با حمایت شهرداری تهران که امسال حامی اصلی جشنواره فیلم فجر است برای کمک و التیام‌بخشی به آسیب‌دیدگان مناطق سیل‌زده سفری به استان سیستان و بلوچستان انجام شود.

داروغه‌زاده گفت: سینماگران ایرانی مثل همیشه و در راستای مسئولیت اجتماعی خود، در این حرکت انسان‌دوستانه مشارکت خواهند داشت.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه 98 برگزار خواهد شد.جشنوارهٔ فیلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد.

تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در سال ۱۳۹۷ بود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانهٔ سینمای ایران می‌پرداخت.

از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد.

در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزهٔ مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند.

دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره می‌باشند. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده‌است.

در ابتدای جشنواره آیین بزرگداشت یک هنرمند برگزار می‌شود و در انتها هم جوایز ویژه و مردمی به فیلم انتخاب شده با رای مردم داده می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل