گردشگر سلامت در ایران هست اما هنوز کم است و از کشورهای رقیب عقب‌تریم

گردشگر سلامت در ایران هست اما هنوز کم است و از کشورهای رقیب عقب‌تریم

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت بیان کرد: «سالانه حدود ۶۰۰ هزار گردشگر برای درمان به ایران می‌آیند. اما کشورهای رقیب ما مثل هند، ترکیه و تایلند بسیار موفق‌تر بوده‌اند».

تعریف گردشگری سلامت تنها محدود به گردشگرانی که جهت درمان و انجام فعالیت‌های پزشکی به کشوری سفر می‌کنند، نیست.

بلکه کلیه سفرهایی که به «تمدد اعصاب و روان» منجر شود نیز جز گردشگری سلامت طبقه‌بندی می‌شوند.

و شاید بتوان گفت آنقدر که رسیدن به سلامت روحی در گردشگری سلامت حائز اهمیت است، رسیدن به سلامت جسمی مورد توجه نیست.

چرا که تفکر عقل و روان سالم در بدن سالم، یک اندیشه جهان شمول است و تمام انسا‌نهای دنیا مانند ایرانی‌ها معتقدند که اگر ذهن و روان خوب کار کند، سلامتی جسم نیز حاصل خواهد شد.

به طوریکه گاهی فقط یک فنجان چای گرم در طبیعت لرستان یا چند دقیقه غوطه‌وری در آب‌گرم سرعین و یا کلی چیزهای خوب دیگر، چنان حال گردشگر را روبه‌راه می‌کند که ماه‌ها بستری شدن در بیمارستان مجهز و آخرین سیستم آن حال خوب را ایجاد نخواهد کرد.

از این جهت حضور سالانه ۶۰۰ هزار گردشگر سلامت در ایران خبر نوید بخشی است که نشان می‌دهد چه بسیار آدم‌هایی در سرتاسر دنیا وجود دارند که برای تمدد اعصاب و روانشان، ایران را انتخاب می‌کنند.

این خبر غیر از اینکه نشاندهنده وضعیت نسبتاً خوب ایران در جذب گردشگر سلامت است، برای هموطنان ایرانی نیز خوشحال کننده است.

زیرا بی‌آنکه با خبر باشیم در کشوری زندگی می‌کنیم که کلی جاذبه‌های گردشگری سلامت دارد که همگی اعصاب و روانمان را آرام خواهد کرد و دیگر لازم نیست برای آرامش روان خودمان به کشور دیگری سفر کنیم.

همچنین اگر مسئولین در ایجاد انواع و اقسام گردشگری موفق نبوده‌اند، حداقل در جذب گردشگران بیمار سایر کشورها موفق بوده‌اند و توانسته‌اند گردشگران اعصاب خرد را به ایران بکشانند و بعد با اعصاب و روان شاد و آرام به آغوش خانواده‌شان باز گردانند.

با این وجود ادامه خبر مبنی براینکه، هنوز راه زیادی داریم تا از نظر جذب گردشگر حتا در حوزه سلامت به پای تایلند و ترکیه و هند برسیم، آه حسرت از نهاد هر ایرانی بلند خواهد کرد.

البته طبق آمارها، ترکیه در گردشگری سلامت، از ۱۶۵ کشور جهان پذیرای ۸۹۰ هزار بیمار در سال ۲۰۱۸ بوده است.

یعنی تنها با ۳۰۰ هزار گردشگر بیمار که در سال جاری به ایران وارد شوند می‌توانیم گوی سبقت را از ترکیه در گردشگری سلامت برباییم.

که این با همت و توجه بیشتر مسئولین توقع دور از انتظاری نخواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 147035 ساعت خبر : 11:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147035
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات