استعفای جهانگیری تکذیب شد

استعفای جهانگیری

به گزارش پایگاه خبری گلونی استعفای جهانگیری شایعه داغ این لحظات است.

این استعفا تکذیب شده است.

اسحاق جهانگیری (زادهٔ ۲۰ دی ۱۳۳۶ سیرجان) سیاست‌مدار اصلاح طلب و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون در دولت دوازدهم، به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور فعالیت می‌نماید. او پیش‌تر در دولت یازدهم نیز عهده‌دار معاون اولی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران بود.

وی دانش‌آموخته کارشناسی فیزیک از دانشگاه کرمان، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران (واحد علوم و تحقیقات) است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی آغاز نمود.

جهانگیری در ادوار دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نمایندهٔ جیرفت در مجلس حضور داشت. در فاصله سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ استاندار اصفهان بود.

وی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ در کابینه نخست سیدمحمد خاتمی؛ وزیر معادن و فلزات بود و از سال ۱۳۷۹ در پی ادغام این وزارتخانه با وزارت صنایع و تشکیل وزارتخانه جدید، تا سال ۱۳۸۴ در جایگاه وزیر صنایع و معادن فعالیت نمود. وی برای مدتی رئیس پیشین شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بوده‌است.

اسحاق جهانگیری پس از انقلاب ۱۳۵۷، در سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی ریگان بم کار خود را شروع کرد و بعد از مدتی به‌عنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت مشغول به کار شد.

استعفای جهانگیری

وی پس از آن به عضویت شورای مرکزی استان کرمان منصوب شد و تا اواسط ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی مشغول بود. او در فاصله سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۰ در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، نمایندهٔ جیرفت بود.

وی در سال ۱۳۷۱ در دولت هاشمی رفسنجانی به سمت استانداری اصفهان منصوب و جایگزین محمدرضا واقفی امامزاده شد. جهانگیری در سال ۱۳۷۶ در دولت سیدمحمد خاتمی به‌عنوان وزیر معادن و فلزات انتخاب شد و بعد از ادغام وزارت صنایع با وزارت معادن و فلزات، به‌عنوان وزیر صنایع و معادن منصوب گردید.

حسن روحانی. رئیس‌جمهور ایران در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، اسحاق جهانگیری را به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد. ماهنامهٔ صنعت و توسعه در حال حاضر به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی او منتشر می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 146565 ساعت خبر : 10:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146565
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات