بنت نیکشهر و گروه‌‌های حاضر در این منطقه برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

بنت نیکشهر و گروه‌‌های حاضر در این منطقه برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

به گزارش پایگاه خبری گلونی گروه‌های فعال در منطقه بنت نیکشهر به این شرح هستند:

برای اطلاع از گروه‌های حاضر در منطقه کلیک کنید.

شهرستان نیکشهر با وسعت ۱۲۲۸۰ کیلومتر مربع معادل ۶/۶ درصد از مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان با موقعیت جغرافیایی ۶۰ درجه و ۱۳ دقیقه طول شرقی و ۲۶ درجه و ۱۳ دقیقه عرض شمالی از شمال به شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان قصرقند، از غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان و از جنوب به شهرستان‌های کنارک و چابهار محدود شده است.

این شهرستان دارای ۳ مرکز شهری به نام های نیکشهر، اسپکه و بنت و تعداد ۴ بخش به اسامی مرکزی، لاشار ، بنت و آهوران و تعداد ۱۱ دهستان و ۳۹۵ روستاست.

شهرستان نیکشهر به لحاظ اقلیمی، دارای اقلیم گرم بوده، از رودخانه‌های مهم آن می‌توان به رودخانه کاجو، تنگ سرحه، بنت، نیکشهر ـ داروکان و ملوران اشاره نمود.

این شهرستان جزو نواحی کوهستانی استان به شمار می‌رود و کوه‌های آهوران مهمترین ارتفاعات این شهرستان را تشکیل می‌دهند. مردم این شهرستان از نژاد بلوچ هستند و به زبان بلوچی تکلم می‌کنند و پیرو دین مبین اسلام و مذهب تسنن هستند.

بنت نیکشهر و گروه‌‌های حاضر در این منطقه

بیشترین محصولات کشاورزی این شهرستان خرما،برنج و مرکبات است.

نام قدیم شهرستان نیکشهر “گِه” به معنی گِهتر و بهتر بوده است که در سال ۱۳۲۰ هجری شمسی در زمان رضا شاه به نیک شهر تغییر نام یافت و در خردادماه سال ۱۳۶۹ از شهرستان چابهار منفک به شهرستان تبدیل شد.

شهرستان نیکشهر با داشتن سابقه تاریخی درخشان در برگیرنده آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی است که از دیدگاه باستان شناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سفالینه‌های بدست آمده در بررسی‌های باستان‌شناسی در گمانه زنی ها قدمت این شهرستان را بالای پنج هزار سال تخمین می‌زند شهرستان نیکشهر با بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی و آثار دوره اسلامی یکی از کانونهای آثار باستانی در سطح استان است.

پایان پیام

کد خبر : 146652 ساعت خبر : 8:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146652
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات