تنها زیستی چه مشکلاتی دارد؟ اگر دوست دارید تنها زندگی کنید این مطلب را بخوانید

تنها زیستی چه مشکلاتی دارد؟ اگر دوست دارید تنها زندگی کنید این مطلب را بخوانید تا بدانید مشکلات تنهازیستی چیست؟

پایگاه خبری گلونی الهام علیدوستی: تصور کنید کلید خانه را جا گذاشته باشید، وقتی به پشت درهای بسته می‌رسید چه می‌کنید؟

یا زنگ خانه را می‌زنید یا با اهالی خانه تماس می‌گیرید که اگر بیرون از خانه هستند بیایند و در را باز کنند.

اما وقتی شما تنها زندگی کنید به جای اهالی منزل باید با یک کلیدساز تماس بگیرید. یعنی یک فراموشی ساده می‌تواند هزینه‌های زندگی را افزایش دهد.

حال تصور کنید دور از جانتان مریض شوید یا آسیبی ببینید. اگر خانواده نباشند چه کسی از شما پرستاری می‌کند یا شما را به مرکز درمانی خواهد رساند؟

مشکلات تنها زیستی

می‌توانید تصور کنید که وقتی حضرت عزرائیل به دیدارتان آمد و مهر خاتمه بر پرونده عمرتان زد، چند ماه اضافه روی زمین و در هوای آزاد بمانید؟

کافیست پیگیر آمار تعداد جسدهای کشف شده بعد از روزها و حتا ماه‌ها در کشورهای غربی از جمله سوئد باشید.

که چون مالیات و هزینه‌ها به طور اتوماتیک و آنلاین از حساب‌ها کسر می‌شود، حتا دولت هم متوجه مرگ «تنهازیستان» نمی‌شود.

البته که در ایران به خاطر وجود همسايه‌هایی که بیشتر از خانواده‌ها دنبال‌کننده‌ی روزها و روند زندگی‌ دیگران هستند، احتمالاً پیدا شدن جسد کسی که تنها زندگی می‌کند به چند روزی که تن بی‌جانش به بو بیفتد کاهش می‌یابد.

با انتخاب تنها زندگی کردن باید به جای تقسیم کارهای خانه بین دو یا چند نفر، آن‌ها را به تنهایی انجام داد و همان زمان آشپزی برای دو نفر و بیشتر را باید برای یک نفر صرف کرد.

شستن ظرف‌ها، تمیز کردن خانه، خرید برای خانه، بردن زباله‌ها بیرون از خانه و الخ کارهای دیگری است که می‌توان ادعا کرد اگر تصمیم داشته باشید تنها زندگی کنید، باید وقت اضافه داشته باشید یا با خوردن غذاهای آماده هم به خودتان هم به محیط‌زیست (از جهت افزایش مصرف ظروف یکبار مصرف) آسیب بیشتری وارد کنید.

حال تصور کنید مشکلی در خانه به وجود بیاید. وسائل خراب شود. فاضلاب مشکل پیدا کند. همسایه‌ای آزارتان دهد. به عبارتی امنیت و آسایش زندگی بهم بخورد.

تنهایی از پس این مسائل برآمدن کار ساده‌ای نیست. البته که انسان با سختی کشیدن و مستقل شدن است که رشد می‌کند اما اگر می‌خواهید چنین انتخابی داشته باشید، با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنید.

صد البته تنها زندگی کردن با وجود تمام سختی‌هایش، بهتر از داشتن شریک زندگی یا هم‌خانه‌ی اشتباه است.

پایان پیام

کد خبر : 145612 ساعت خبر : 10:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145612
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات