حسن سالاری نویسنده کودک و نوجوان در حادثه اتوبوس سوادکوه درگذشت

حسن سالاری نویسنده کودک و نوجوان در حادثه اتوبوس سوادکوه درگذشت

در ساعت ۲:۴۵ بامداد پنجشنبه ۱۹ دی ماه یک دستگاه اتوبوس در محور سوادکوه قبل از عبور خطیرکوه به دره سقوط کرد و منجر به کشته و زخمی شدن عده‌ای از هموطنانمان شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی حسن سالارشی نویسنده کتاب کودک و نوجوان نیز در اتوبوس سانحه دیده حضور داشت و طی این اتفاق ایشان نیز جان خود را از دست دادند.

حسن سالاری در یکم خرداد ماه ۱۳۵۵در شهر جاجرم، در خراسان شمالی، به دنیا آمد.

آموزش‌های آغازین را در همان شهر فراگرفت و همواره از کتابخانه همگانی آن شهر بهره می‌برد.

حسن سالاری خواندن کتاب را با داستان‌هایی از جانوران آغار کرد و سپس به خواندن کتاب‌های شخصیت‌های بزرگ تاریخی ماند ژان دارک، قهرمان ملی فرانسه، دلیران قلعه آخولقه، داستان‌هایی از زندگی امیر کبیر و کتاب‌های علمی روی آورد.

حسن سالاری نویسنده کودک و نوجوان در حادثه اتوبوس سوادکوه درگذشت

او را از دانش آموزان پر کاری می‌دانستند که در کنار فراگیری آموزش‌های پایه‌ای به کارهای پرورشی و بیرون از کتاب درسی گرایش فراوان دارد.

آشنایی او با دکتر مرتضی عطری، استاد گیاه شناسی، سرآغاز دگرگونی شگرفی در زندگی او بود.

به سفارش آن استاد بود که زمان زیادی را به فراگیری زبان انگلیسی پرداخت و پس از یک سال توانست از کتاب‌های شناخته شده جهانی بهره برداری کند.

این گونه بود که حسن سالاری با راهنمایی یک استاد و توانمند شدن در زبان انگلیسی به فراگیری بیش از پیش دانش زیست شناسی پرداخت و آرام آرام به ترجمه کتاب‌هایی در این زمینه روی آورد و تاکنون برنده سه دوره جایزه کتاب های آموزشی رشد و برنده قلم پرنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

پایان پیام

کد خبر : 146435 ساعت خبر : 2:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146435
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات