عحیب ترین اتوبوس های جهان

عحیب ترین اتوبوس های جهان

اتوبوس یکی از وسایل نقلیه‌ای است که در بسیاری از کشورهای دنیا بخش قابل توجهی از جابجایی‌های افراد توسط آن انجام می‌شود.

تنوع اتوبوس‌ها بسیار بالا است و هر ساله شاهد تولید اتوبوس‌های پیشرفته و جدید‌تری در نقاط مختلف جهان هستیم.

در میان اتوبوس‌های تولید شده اتوبوس‌های خاص و لوکسی وجود دارد که شهرت جهانی یافته‌اند.

سفر به خیلی از مناطق تنها از طریق زمینی و با استفاده از اتوبوس امکان پذیر هستند و کافی است بلیط اتوبوس را تهیه نمایید تا بتوانید به مقصد مورد نظر سفر کنید.

اگر می‌خواهید با عجیب ترین اتوبوس های جهان آشنا شوید با ما همراه باشید.

عحیب ترین اتوبوس های جهان

در برخی از کشورها اتوبوس‌های عجیبی وجود دارد که بسیار جالب هستند و در ساخت آنها ذوق و خلاقیت خاصی به کار رفته است.

با برخی از این اتوبوس‌ها تورهای ویژه‌ای برگزار می‌گردد که طرفداران بسیاری دارند و مسافرت با آن ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

از خاص‌ترین اتوبوس ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. 

رزرو بلیط اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس به عنوان مثال بلیط اتوبوس تهران مشهد می‌توان به صورت حضوری اقدام نمود و با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر فروش بلیط یا آژانس مسافرتی بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید، یا اینکه به صورت آنلاین این کار را انجام دهید که امروزه به دلیل مزایای بی‌نظیرش این روش طرفداران زیادی دارد.

در خرید آنلاین و اینترنتی بلیط کافی است که به یکی از وب سایت‌های ارائه دهنده بلیط که از بهترین آن ها می توان به مستر بلیط اشاره نمود مراجعه نمایید و با رفتن به بخش رزرو بلیط لیستی از بلیط های موجود برای تاریخ و مقصد مورد نظر را مشاهده نمایید.

برای رزرو هر کدام از بلیط‌ها فقط با کلیک کردن بر روی گزینه خرید و رفتن به صفحه پرداخت اینترنتی می‌توان در کوتاه ترین زمان ممکن بلیط اتوبوس را خریداری نمود و دیگر نیازی به صرف وقت و انرژی برای خرید بلیط نیست.

اتوبوس فضایی

این اتوبوس بسیار جالب است و با نام JL421 شهرت یافته است.

زمانی که شما برای نخستین بار این اتوبوس را مشاهده می‌کنید یک تانک با بدنه تمام آهنی می‌بینید که شبیه تانک‌های کهکشانی است و به سختی می‌شود باور کرد که این وسیله اتوبوس است.

اتوبوس فضایی در مجموع ۱۰ نفر گنجایش دارد که ۵ نفر می‌توانند در داخل کابین آن بنشینند و ۵ نفر دیگر می‌توانند از سقف اتوبوس برای رسیدن به مقصد استفاده نمایند.

اتوبوس راه آهن

اتوبوس‌های راه آهن طرفداران بسیاری دارند و از ایمنی بالایی برخوردار هستند. ایده به کار رفته در ساخت این اتوبوس موجب شد که افراد بتوانند با استفاده از اتوبوس‌های بین شهری ریلی سفر سریع تری را تجربه نمایند.

اتوبوس‌های راه آهن با سرعت بسیار مناسبی بین خطوط ریلی حرکت می‌کنند در نتیجه سفر با آن ها با خطر کمتری همراه است و برای افرادی که از مسافرت با اتوبوس های بین شهری می ترسند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

عحیب ترین اتوبوس های جهان
عحیب ترین اتوبوس های جهان

اتوبوس پدالی

هند دومین کشور پر جمعیت است و همیشه شاهد تولید محصولات عجیب و غریب از این کشور هستیم. اتوبوس‌های پدالی که بیشتر به عنوان سرویس مدرسه در هند استفاده می‌شوند در واقع از قراردادن اتاقک یا محل بار بر روی یک دوچرخه ساخته شده‌اند.

اتوبوس با موتور جت

این اتوبوس بسیارعجیب توسط  فردی در انگلستان تولید شد که به شدت عاشق سرعت بود.

او اتوبوس را به نحوی ساخته که قادر است با موتور جت حرکت کند. برای ساخت بدنه اتوبوس از ورقه های آلومینیوم استفاده شده اما با دلیل امنیت پایینی که دارد نمی‌توان خیلی از آن استفاده نمود.

از زمان ساخت اتوبوس موتور جت تا کنون چندین بار بیشتر مورد استفاده قرار نگرفته است زیرا احتمال آنکه در سرعت های بالا اتوبوس متلاشی شود بسیار زیاد است.

اتوبوس دو چهره

شنیدن نام این اتوبوس شاید بسیار تعجب‌برانگیز است و تصور اینکه اتوبوسی دو چهره داشته باشید غیر ممکن باشد اما طراحی به نام تام کندی در آمریکا با ایده چسباندن دو اتوبوس از سقف به یکدیگر نظر همگان را به اختراع خود جلب کرد.

این اتوبوس که از بهم چسبیدن سقف دو اتوبوس تولید شده است طرفداران بسیاری دارد و امروزه در آمریکا از آن به عنوان سرویس مدرسه استفاده می‌کنند. اتوبوس دو چهره به قدری برای بچه ها جذاب است که همیشه بر سر سوار سدن به سرویس با یکدیگر جنگ و دعوا دارند.

جایگاه اتوبوس در حمل و نقل

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن هواپیما و قطار میزان استفاده از اتوبوس برای سفر به مسیرهای دور دست کاهش یافته است، اما همچنان افرادی وجود دارند که عاشق مسافرت‌های زمینی با اتوبوس‌های بین شهری هستند.

با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای خرید بلیط اتوبوس، تنوع اتوبوس‌های مسافربری افزایش یافته است و تمامی آنها از ایمنی کافی برخوردار هستند.

در داخل ایران علاوه بر اتوبوس‌های معمولی از برترین شرکت‌های اتوبوس‌سازی دنیا اتوبوس‌های VIP به منظور جابه جایی مسافران قرار داده شده است که مسافرت با آن ها به دلیل فضای داخلی و صندلی‌های بسیار راحتی که دارند می تواند بسیار لذت بخش باشد.

سفر خارجی با اتوبوس

علاوه بر سفرهای داخلی با اتوبوس، مسافرت به برخی از کشورها نیز فقط از راه زمینی و با استفاده از اتوبوس امکان پذیر است.

معمولا  در جابه‌جایی‌های بین کشوری از بهترین و مجهز ترین اتوبوس‌های دنیا استفاده می‌شود که قطعا دارای بلیط گران قیمت‌تری هستند اما تجربه سفر با آن ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

این اتوبوس‌ها دارای صندلی‌های بسیار راحتی هستند که صندلی برخی از آنها با صندلی هواپیما رقابت می‌کند، همچنین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی پیشرفته، صفحه مانیتور اختصاصی، آب سرد کن ، اینترنت رایگان، پریزجهت شارژ از دیگر امکانات این اتوبوس‌ها محسوب می‌شود.

پایان پیام

تبلیغ در گلونی

کد خبر : 145956 ساعت خبر : 2:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145956
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات