مراسم پایانی جایزه مهرگان به تاخیر افتاد

مراسم پایانی جایزه مهرگان به تاخیر افتاد

علیرضا زرگر از به تأخیر افتادن برگزاری مراسم پایانی مهرگان ادب و علم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا علیرضا زرگر گفت: مراسم نهایی اهدای جایزه مهرگان ادب دوره بیستم به همراه مهرگان علم دوره پانزدهم  که قرار بود در آخر دی‌ماه برگزار شودف به خاطر حوادث ناگوار و مکرری که اتفاق افتاده، برگزار نمی‌شود.

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین در بیانیه‌ای با اعلام این خبر نوشته بود، وظیفه خود می‌دانیم با حامد اسماعیلیون و منیرالدین بیروتی، دو نویسنده خوب کشور که عزیزانشان را در حادثه سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراین از دست داده‌اند و نیز خانواده نخبگان علمی مهاجر و دیگر جان‌باختگان ایرانی و غیرایرانی این حادثه غمبار همدردی کنیم و در سوگ بزرگ آنان شریک باشیم.

مراسم پایانی جایزه مهرگان به تاخیر افتاد

اولین دورهٔ جایزه در مهرماه سال ۱۳۷۸ با انتخاب بهترین رمان فارسی اهدا شد. در آن سال هفت نفراز منتقدان و صاحب نظران ادبیات معاصر ایران به عنوان نخستین هیئت داوران جایزه مهرگان ادب، تندیس مهرگان و جایزه نقدی یک میلیون تومانی آن را برای بهترین رمان فارسی به رمان «نیمه غایب» نوشته حسین سناپور اهدا کردند. در اولین دوره جایزه مهرگان ادب داستان بلند «تعلیق» نوشته محمد رحیم اخوت نیز لوح تقدیر مهرگان ادب را دریافت کرد.

جایزه مهرگان تا کنون در هفت بخش برگزار شده‌است: چهاربخش در زمینه ادبیات داستانی معاصر با عنوان «مهرگان ادب» و سه بخش در حوزه علم با عنوان «مهرگان محیط زیست». درطول دو دهه برگزاری جایزه، بیش از پنجاه نفر از منتقدان و چهره‌های برجسته ادبی و علمی ایران هیئت داوران جایزه مهرگان را تشکیل داده‌اند و در این مدت حدود یکصد نفر از نویسندگان، پژوهشگران و فعالان محیط زیست به عنوان برگزیدگان جایزه معرفی شده‌اند.

جایزه مهرگان را از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۵ شرکت «پکا» که یک شرکت تعاونی پخش و توزیع متشکل از ناشران برجسته کشور بود، برگزار می‌کرد. اما از سال ۱۳۸۵ که پکا تعطیل شد، این جایزه به صورت مستقل و با دبیری علیرضا زرگر (مدیرعامل سابق پکا) و با حمایت مالی شکوه فرگاه، اکرم طاهرپور و سودابه سلگی برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 146626 ساعت خبر : 2:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146626
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات