هنگام بحران چرا باید در خانه بمانیم؟ خاطراتی شنیدنی از آن‌ها که در بحران کار می‌کنند

هنگام بحران چرا باید در خانه بمانیم؟ خاطراتی شنیدنی از آن‌ها که در بحران کار می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی هرگاه که پای صحبت و درددل نیروهای امدادرسان و هلال احمر می‌شینی ده‌ها خاطره برایت نقل می‌کنند. خاطراتی در مورد ماموریت‌هایی برای نجات جان افرادی رفتند که خودشان برای نجات جان دیگران رفتند.

یعنی نیمی از جان و پتانسیل نیروهای امدادی در عملیات‌های بزرگ صرف نجات دادن افرادی می‌شود که بدون تخصص و داشتن لوازم مورد نیاز وارد صحنه می‌شوند.

یعنی اگر آن‌ها اجازه می‌دادند نیروهای متخصص کار خود را انجام دهند، نیروهای امدادی با توانی دو برابر می‌توانستند به حادثه دیده‌ها خدمت‌رسانی کنند.

به عنوان مثال خاطره‌ای نقل می‌کنند در مورد سقوط یک هواپیما در ارتفاعات برفگیر یک کوهستان صعب‌العبور.

جایی که فقط نیروهای زبده و کارکشته کلاه سبزهای ارتش آن هم با تجهیزات تخصصی یخ‌نوردی موفق به دست‌یابی به آن منطقه شدند.

می‌گفتند چند گروه هم که خیال می‌کردند چون ماشین آفرود دارند و چند بار رفتند در کوه‌های اطراف نیمرو خوردند پس می‌توانند به منطقه بروند و جان هموطنان خود را نجات بدهند و تا سالیان سال به عنوان قهرمان ار آن‌ها یاد شود.

اما همان ابتدای مسیر گم شدند و چندین و چند گروه امدادی مجبور شد عملیات اصلی را رها کند و برود آن‌ها را نجات دهد.

یا مثلاً در سیل لرستان شاهدان تعریف می‌کنند که لشکری از مردم خدمت‌گذار وارد روستاهای سیل زده شدند درحالی که نه ابزاری برای کمک‌رسانی داشتند و نه تخصصی و نه حتا برنامه‌ای.

آن‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها مستقر شده بودند و حالا مردم سیل زده مجبور بودند مواد خوراکی و گرمایشی خود را که به سختی فراهم کردند را با آن‌ها شریک شوند.

یا مثلاً آن ماجرای معروف زلزله کرمانشاه که یک عزیزی از تهران رفته بود به کرمانشاه برای کمک اما خودش آن‌جا حالش به هم خورده بود و کلی پزشک متخصص که باید به مصدومان واقعی کمک می‌کردند مجیبور شدند به حال وی رسیدگی کنند.

از طرفی آن‌جا در آن برهه حساس لاوازم درمانی مانند سرنگ و سرم و… کم بود ولی ایشان زحمت کشیدند از تهران رفتند آن‌جا و آن‌ها را مصرف کردند و برگشتند.

این‌ها تنها بخشی از دلایلی است که می‌گوییم هنگام بحران در منزل بمانیم.

پایان پیام

کد خبر : 145801 ساعت خبر : 3:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145801
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات