کتاب فروپاشی را بخوانید تا بدانید محمدرضا پهلوی چرا رفت؟

کتاب فروپاشی را بخوانید تا بدانید محمدرضا پهلوی چرا رفت؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی کتاب فروپاشی (نگاهی به درون رژیم شاه بحران ها تضادها و ناکامی هایش) نوشته‌ی هدی صابر یکی از کتاب‌های شاخص در حوزه علوم اجتماعی است.

کتابی که برای دانستن دلایل و علل سقوط حکومت شاهنشاهی محمدرضا پهلوی به شدت توصیه می‌شود.

انتشارات کتاب پارسه (سبحان) این کتاب را در ۲۶۴ در مورد تاریخ پهلوی منتشر کرده است.

کتاب فروپاشی یکی از کتاب‌های مهم در حوزه علوم اجتماعی است که می‌توان گفت مردم ما در این حوزه فقر مطالعاتی دارند.

تعریف علوم‌ اجتماعی و موضوع آن:

طبق گواهی تاریخ، انسان از ابتدای حیات خود به صورت گروهی و دسته جمعی زندگی می‌کرده است.

بررسی تحول حیات اجتماعی انسان در طول تاریخ در جوامع مختلف و روابط خاصی که در تاریخ هر جامعه شکل گرفته و همچنین دگرگونی‌های ایجاد شده در جوامع و آثار و نتایج حاصل از زندگی دسته جمعی که نظام‌های اجتماعی مختلف را به وجود آورده است، موضوع علوم اجتماعی را تشکیل می‌دهد.

با این اوصاف، موضوع علوم اجتماعی، شناخت علمی پدیده‌های اجتماعی است که در زمانی کم و بیش طولانی شکل گرفته است و پدیده‌های اجتماعی، حول محور انسان اجتماعی و ویژگی‌های آن دور می‌زند.

اهمیت مطالعه علوم اجتماعی:

امروزه در کشورهای پیشرفته که سابقه طولانی و تجربه وسیعی در تحقیقات و اکتشافات علمی و فنی دارند، بیش از پیش به این حقیقت پی برده‌اند که داشتن منابع طبیعی و ثروت برای ایجاد جامعه پیشرفته و صنعتی و مبتنی بر عدالت و نظم هرچند لازم است، اما کافی نیست و آن‌چه در حقیقت سرمایه پایدار و مطمئن هر جامعه را تشکیل می‌دهد افرادی هستند که برای ساختن جامعه آباد و آزاد، از لحاظ فکری و عاطفی و اجتماعی تربیت شده باشند.

شاهد بر این مدعا، وجود کشورهای پیشرفته‌ای مانند انگلستان در غرب و ژاپن در شرق است که بدون داشتن منابع زیرزمینی سرشار و تنها با سرمایه انسانی یعنی وجود افراد دانشمند و خلاق خود توانسته‌اند از لحاظ صنعتی و اجتماعی کمبودهای مادی را جبران کرده، جامعه‌ای پیشرفته پدید آورند و بر جامعه‌هایی که تنها دارای منابع طبیعی هستند، سبقت گیرند و آن‌ها را به بازار فروش کالاهای خود تبدیل کنند.

دلارهای نفتی چگونه ایران دهه ۵۰ را نابود کرد؟

پایان پیام

کد خبر : 146091 ساعت خبر : 9:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146091
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات