کتاب فقر احمق می کند را بخوانیم تا در مورد جامعه خود بیشتر بدانیم

کتاب فقر احمق می کند را بخوانیم تا در مورد جامعه خود بیشتر بدانیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی کتاب فقر احمق می کند دیدگاه جدید اقتصاددانان رفتاری دربارۀ فقر نوشته‌ی الدار شفیر و سندهیل مولاینیتن و ترجمه سیدامیرحسین میرابوطالبی یکی از کتاب‌های شاخص در زمینه علوم اجتماعی است.

کتاب فقر احمق می‌کند با عنوان اصلی «scarcity: much so means little too having why» اولین بار سال ۲۰۱۳ در شهر نیویورک آمریکا منتشر شد.

این کتاب تلاش می‌کند تاثیر کمیابی (قحطی) را در زندگی انسان درباره‌ی دو مساله‌ی پول و زمان نشان دهد و البته راه حل‌هایی برای مقابله با این شرایط برای افراد ارائه دهد.

کتاب فقر احمق می‌کند به سرعت توانست جایگاهش را در میان خوانندگان پیداکند. این کتاب از آمریکا هم فراتر رفته است و در طی سال‌های گذشته به چندین زبان ترجمه شده است.

پس از این مقدمه‌ی مفصل که ذهن خواننده را کاملا برای مطالب کتاب آماده می‌کند، کتابِ  فقر احمق می‌کند در سه بخش اصلی نوشته شده است:

بخش اول: ذهنیت کمیابی

بخش دوم: کمیابی، کمیابی می‌آورد

بخش سوم: طراحی برای کم یابی

این کتاب را نشر ترجمان علوم انسانی در ۳۸۴ صفحه منتشر کرده است.

مطالعه کتاب‌های حوزه علوم اجتماعی یکی از خلاءهای این روزهای جامعه و زندگی ما است.

تعریف علوم‌ اجتماعی و موضوع آن:

طبق گواهی تاریخ، انسان از ابتدای حیات خود به صورت گروهی و دسته جمعی زندگی می‌کرده است.

بررسی تحول حیات اجتماعی انسان در طول تاریخ در جوامع مختلف و روابط خاصی که در تاریخ هر جامعه شکل گرفته و همچنین دگرگونی‌های ایجاد شده در جوامع و آثار و نتایج حاصل از زندگی دسته جمعی که نظام‌های اجتماعی مختلف را به وجود آورده است، موضوع علوم اجتماعی را تشکیل می‌دهد.

با این اوصاف، موضوع علوم اجتماعی، شناخت علمی پدیده‌های اجتماعی است که در زمانی کم و بیش طولانی شکل گرفته است و پدیده‌های اجتماعی، حول محور انسان اجتماعی و ویژگی‌های آن دور می‌زند.

پایان پیام

 

کد خبر : 146085 ساعت خبر : 7:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146085
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات