کتاب من گل گندم هستم زندگی‌نامه ملاله یوسف‌زی منتشر شد

کتاب من گل گندم هستم زندگی‌نامه ملاله یوسف‌زی منتشر شد

«من گل گندم هستم» نوشته ملاله یوسف‌زی با ترجمه اشرف عدیلی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا، این کتاب در ۳۶۹ صفحه با قیمت ۶۵ هزار تومان در انتشارات علمی راهی بازار شده‌ است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: ملاله یوسف‌زی یکی از مشهورترین دختران دنیاست.

او فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل پاکستان است که در اکتبر ۲۰۱۲ توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد و این ترور با واکنش‌های شدید جهانی مواجه شد.

اکنون پس از گذشت حدود هفت سال از آن ماجرا ملاله تبدیل شده است به یک فعال حقوق بشر که علیه افراطی‌گرایی طالبان مبارزه می‌کند.

او به خاطر تلاش برای آموزش در پاکستان، به همراه کایلاش ساتیارتی، فعال حقوق کودکان از هند برنده مشترک جایزه صلح نوبل ۲۰۱۴ شد.

رئیس کمیته نوبل اعلام کرد که ملاله یوسف‌زی به دلیل تلاش‌هایش برای ارتقای سطح تحصیل دختران در پاکستان این جایزه را دریافت می‌کند.

کتاب زندگی‌نامه داستانی ملاله یوسف زی با عنوان «من گل گندم هستم» شرح خاطرات ملاله یوسف‌زی از زمانی است که مورد اصابت گلوله طالبان قرار گرفت تا زمانی که به انگلیس منتقل شد.

او همچنین در این کتاب به شرح فعالیت‌های فرهنگی‌اش در محل سکونتش دره سوات می‌پردازد که یکی از مراکز حضور طالبان در پاکستان است.

این کتاب با ویرایش کریستینا لمب (خبرنگار انگلیسی) نوشته و اکنون با ترجمه اشرف عدیلی در ایران منتشر شده است.

ملالی کتابی با عنوان منم ملاله نوشته‌است. او در این داستان اعتقاد دارد که این تنها داستان خودش نیست، بلکه داستان ۶۱ میلیون کودکی است که از درس و تعلیم محروم مانده‌اند. این کتاب با ویرایش کریستینا لمب ـ خبرنگار انگلیسی ـ منتشر شده و کتابی است که ورود آن به مدرسه‌های خصوصیِ پاکستان ممنوع شده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 145558 ساعت خبر : 5:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145558
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات