گلونی

اخبار جعلی مربوط به کرونا بیشتر از ویروس آن می‌کشد!

اخبار جعلی مربوط به کرونا

اخبار جعلی مربوط به کرونا

نظر شما در خصوص این کلمات چیست؟ آیا تحلیلی از شرایط موجود و اخبار مربوطه داریم؟ اخبار جعلی مربوط به کرونا بیشتر از ویروس آن می کشد!

به گزارش پایگاه خبری گلونی مریم سلیمی در صفحه شخصی خود نوشت: ویروس کرونا، تاکتیک ترس، جنگ رسانه‌ای، قرنطینه، عدم معامله، وحشت جهانی، اقتصاد چین، خسارت، هزینه، اقتصاد آمریکا، جنگ اقتصادی، اقتصاد سیاسی، جنگ سلامتی، اقتصاد سلامتی، صدمه، تخریب، سناریو، افکارعمومی، استیضاح، معاهده، متن، زیرمتن، فرامتن، واقعیت، اغراق، بزرگنمایی، اخبار جعلی، اطلاعات گمراه کننده، جنگ غیرنظامی، ترامپ، انتخابات ۲۰۲۰، خطر، گردشگری، واکسن، ویروس، آنتی ویروس، بیماری، مرگ و میر، سلامت، خودمراقبتی و…

نظر شما در خصوص این کلمات چیست؟ آیا تحلیلی از شرایط موجود و اخبار مربوطه داریم؟

آیا در برابر اخباری مختلفی مانند کرونا، با تفکر انتقادی و مبتنی بر سوادهایمان مواجه می‌شویم، یا منفعلانه از آنها تأثیر می‌گیریم و با نقل‌ها و بازنشرهایمان، دیگران را نیز در این تاثیرپذیری سهیم می‌کنیم؟

جنگ حاضر جهان، جنگ اخبار جعلی است و باید نگران آینده آن بود.

البته بیشتر از هر زمان دیگری، نگران تکرار مسائلی مانند آن حتی در ابعاد وسیع‌تر و امکانات هوشمندانه و تکنولوژیکی بیشتر.

کاش در این شرایط، رسانه‌ها هوشیارتر عمل کنند و به ابزار و تجهیزات جنگی و… دیگر کشورها تبدیل نشوند و زمین افکارعمومی را دو دستی به توپ اخبار جعلی و گمراه کننده هدفدار در پی منافع خاص، تقدیم و واگذار نکنند.

آمادگی ایران و دیگر کشورها، روش‌های کنترلی و پیشگیرانه آری، ولی اشاعه و بازنشر ترس، اخبار غیرواقعی و بزرگنمایی شده و جعلی خیر… تاکید دارم، هوشیاری در عصر پساحقیقت یک اصل ضروری است.

در چنین شرایطی آیا بهتر نیست، همگی به ویژه رسانه‌ها، مسولانه‌تر در این حوزه عمل کرده و حداقل با نشر و بازنشر غیرمسئولانه اخبار جعلی، لوله تفنگ شلیک برای صاحبان منافع نشویم؟

چرا که آنقدری که اخبار جعلی مربوط به کرونا قربانی می‌گیرد، ویروس آن نمی‌گیرد.

پایان پیام

منبع: شفقنا رسانه

خروج از نسخه موبایل