گلونی

اسکندر مقدونی در گفت‌وگو با گلونی: با دیدن بازی فوتبال در مسجد شیخ لطف الله از کار خود پشیمان شدم

اسکندر مقدونی در گفت‌وگو با گلونی: با دیدن بازی فوتبال در مسجد شیخ لطف الله از کار خود پشیمان شدم

اسکندر مقدونی با دیدن بازی فوتبال در مسجد شیخ لطف الله از کار خود پشیمان شد

اسکندر مقدونی در گفت‌وگو با گلونی: با دیدن بازی فوتبال در مسجد شیخ لطف الله از کار خود پشیمان شدم

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: در حالی‌که استادکاران مرمت بناهای تاریخی، نگران مرمت ناشیانه و دورنگ شدن گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان بودند اتفاق دیگری رخ داد که احتمالاً چند تن از این استادکاران را به مرز سکته رساند.

فیلمی در فضای مجازی پخش شد و بازی فوتبال چند جوان را در ورودی مسجد شیخ لطف‌الله نشان داد.

در این فیلم برخورد متعدد توپ به کاشی‌های مسجد را می‌توانید ببینید.

دقیقاً زمانی که فکر می‌کنید از این بدتر نمی‌شود اتفاقی به مراتب بدتر می‌افتد.

چه کسی تصور می‌کرد ورودی مسجدی تاریخی که مربوط به قرن یازدهم هجری است در سال ۱۳۹۸ توسط چند جوان به دروازه فوتبال تبدیل شود؟!

احتمالاً نوستراداموس هم نمی‌توانست چنین اتفاقی را پیش‌بینی کند و حتا اگر در گوی سفید خود می‌دید فکر می‌کرد ایراد از گیرنده است و گوی را تعمیر می‌کرد!

در شرایطی که در دنیا میراث تاریخی و باستانی خود را طوری محافظت می‌کنند که اگر کسی فکر تخریب و دستبرد به آنها را داشته باشد با خاک یکسان شود، در ایران یک مسجد تاریخی به  دروازه فوتبال تبدیل می‌شود.

فوتبال در مسجد شیخ لطف الله

اسکندر مقدونی در گفت‌وگو با گلونی:

با دیدن بازی فوتبال در مسجد شیخ لطف الله از کار خود پشیمان شدم

این کار به حدی عجیب و غریب است که اسکندر مقدونی هم تصورش را نمی‌کرد و احتمالاً الان با خودش می‌گوید: «اگر می‌دانستم ایرانی‌ها چنین مردمانی هستند زحمت آتش زدن تخت جمشید را به خودم نمی‌دادم. آنها بالاخره خودشان نابودش می‌کردند و نیازی به بدنام کردن خود نداشتم.»

اما یک نکته مهم

 توجه این دوستان بامزه که مسجد شیخ لطف الله را با زمین فوتبال اشتباه گرفته‌اند به  ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی جلب می‌کنیم.

در این قانون آمده است: «هر کس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، با تزئینات، ملحقات، تأسیسات، اشیا و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور که مستقلا نیز واجد حیثیت فرهنگی تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از ۱ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.»

حالا دوست دارید بروید در عالی قاپو پینت بال بازی کنید. فقط حواستان باشد که مجبورید ادامه بازی را در زندان انجام دهید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل