گلونی

برف سنگین در رشت راه‌های ارتباطی را مسدود کرد؛ بارش کم‌سابقه در گیلان

برف سنگین در رشت

برف سنگین در رشت

برف سنگین در رشت راه‌های ارتباطی را مسدود کرد؛ بارش کم‌سابقه در گیلان

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: برف و کولاک شدید چهره رشت را تغییر داده و همه جا را سفید پوش کرده است.

تقریباً از یک هفته گذشته خبررسانی برای وقوع این برف و سرمای شدید انجام شده بود و کانال‌های هواشناسی معتبر، هشدارهای لازم را برای چندین وچندبار داده بودند. همه ما در گیلان و رشت آماده بودیم غیر از مسئولین همیشه غافلگیر شده این استان.

با توجه به تمام پیش‌بینی‌ها باز هم مشکلات بسیاری با بارش برف برای گیلانی‌ها به وجود آمده است. از قطع گسترده برق تا در راه ماندن مسافران و بسته شدن جاده‌ها. اکثر معابر و کوچه‌ها بسته است خانواده‌های زیادی ساعت‌هاست که برق ندارند.

مشکل بزرگ‌تر برای مسافرانی است که در مسیرهای منتهی به رشت گیر افتاده‌اند و راهداری گویا تازه متوجه بارش برف شده و هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی راه‌ها و نجات مسافران ندارد. در امامزاده هاشم مسافران مستأصل، تصمیم گرفتند خودروهای خود را رها کنند و پیاده به سمت رشت حرکت کنند.

مسیر شفت و فومن هم گرفتار همین مشکل است و خطر سرمازدگی و گرسنگی جان مسافران را تهدید می‌کند.

برف سنگین در رشت

درست است که مردم وظیفه داشتند به پیش‌بینی‌ها دقت کنند و حتی‌المقدور به گیلان سفر نکنند، ولی این یک طرف قضیه است و مسئولیت راهداری طرف دیگر. وقتی همه می‌دانستیم کولاک و برف بسیار شدید در راه است چرا خودروی برف‌روب و تجهیزات بازگشایی مسیرها در دسترس نیست؟

چرا هر بار مسئولین ما باید غافلگیر شوند؟

آیا اطلاع‌رسانی ضعیف است و مسئولین ما اصلاً در صفحات مجازی نیستند که در جریان اخبار باشند، یا ترجیح می‌دهند به اخبار توجهی نکنند و سرشان به کارهای مورد علاقه خودشان گرم باشد؟

برف و کولاک امسال بار دیگر نشان داد در گیلان و رشت چیزی به عنوان مدیریت بحران وجود ندارد و از نظر مسئولین، بحران خودش بالاخره یک‌جوری حل می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل