فیلم خورشید آخرین ساخته مجید مجیدی

فیلم خورشید آخرین ساخته مجید مجیدی

به گزارش پایگاه خبری گلونی فیلم‌های مجید مجیدی از آثار ماندگار سینمای ایران‌اند؛ از «رنگ خدا» و «بچه‌های آسمان» تا «آوازگنجشک‌ها» و دیگر ساخته‌های این کارگردان. امسال بعد از مدتی فاصله مجیدی از جشنواره فیلم فجر، او با اثری تازه به این رویداد سینمایی بازگشته است.

آخرین دور های که اثری از مجیدی در بخش رقابتی فجر به نمایش درآمده بود به سال ۱۳۸۶ و نمایش «آوازگنجشک‌ها» بازمی‌گردد؛ فیلمی که موفق به کسب چهار سیمرغ بلورین از جمله بهترین کارگردانی شد.

فیلم خورشید آخرین ساخته مجید مجیدی

او پس از این فیلم، «محمدرسول الله» و «آن سوی ابرها» را هم ساخت که آن را به بخش رقابتی جشنواره فجر ارائه نکرد.

او که برای ساخت «آن سوی ابرها» راهی هند شده بود، «خورشید» را در تهران ساخت؛ فیلمی درباره کودکان کار که برای انتخاب بازیگر نقش نوجوان آن فراخوان منتشر کرده بود.

فیلمبرداری این فیلم اواخر مردادماه در جنوب تهران آغاز شد. غیر از بازیگران نوجوان که در این فیلم مقابل دوربین رفتند، جواد عزتی نیز در «خورشید » بازی کرد.

فیلمنامه این اثر را مجیدی و نیما جاویدی نوشته‌اند.

مجیدی تاکنون موفق به کسب پنج سیمرغ بلورین کارگردانی از بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شده است و آثاری که او در جشنواره ارائه کرده، معمولا با استقبال منتقدان و داوران به طور همزمان مواجه شده است.

حالا کارگردان ایرانی که «بچه‌های آسمان » او در میان پنج فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان راه یافته و شهرتش فراتر از مرزهای ایران رفته با اثری تازه به جشنواره فجر آمده است.

باید دید نتیجه دهمین ساخته سینمایی کارگردانی که از اولین گام‌ها توانست جای خود را در سینمای ایران محکم کند چطور خواهد بود.

از سال ۱۳۷۴ جشنواره فیلم فجر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد.

در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزهٔ مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند. دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره هستند.

پایان پیام

کد خبر : 147570 ساعت خبر : 2:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147570
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات