لاهیجان شهر دفن شده زیر برف

لاهیجان شهر دفن شده زیر برف

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: بارش برف سنگین موجب شد که برق برخی از خانوارهای گیلانی قطع شود.

لاهیجان شهر دفن شده زیر برف

اگرچه سریعا برخی خاموشی ها برطرف شد اما هنوز ۱۶۵هزار خانورا گیلانی برق ندارند.

جمشید طالبی با بیان اینکه از یک میلیون ۴۶۷هزار مشترک گیلانی در حال حاضر برق ۱۶۵هزار  مشترک قطع است، گفت: اغلب قطعی برق استان مربوط به شرق گیلان است.

وی یکی از دلایل اصلی تاخیر در قطع شدن برق را بسته بودن راه ها عنوان کرد و افزود: همکاران ما در تلاش هستند تا مناطق را شناسایی و نسبت به برق دارشدن خانوارها اقدام کنند که با تلاش بیشتر شهرداری با سرعت بخشی نسبت به راه گشایی ها، کار ما نیز سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

طالبی خاطرنشان کرد:

طبق جلساتی که قبل از بارش برف برگزار شد تمهیدات لازم برای جلوگیری از خاموشی ا اندیشیده شد و خوشبختانه در شهرستان های غرب گیلان، از جمله آستارا، تالش، پره سر کمترین مشکلات را داشتیم، اما در شهرستان هایی نظیر رودسر و لنگرود خاموشی ها در برخی از مناطق شهری و روستای همچنان برقرار است.

وی تصریح کرد: زمان برقراری برق خاموشی های فعلی مشخص نیست و همکاران ما به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا هرچه زودتر مشکلات مردم را در این زمینه رفع کنند.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان گفت: علیرغم قطع شدن بارش برف هنوز آب ۳۶ روستا قطع است.

محب علی رنج ور گفت: تا بامداد امروز آب ۵۰ روستا قطع بود که خوشبختانه آب شرب ۱۴روستا وصل شد، اما همچنان آب ۳۶روستای گیلان قطع است.

وی افزود: اغلب قطعی آب روستایی در شرق گیلان رخ داده است و همه تلاش ما این است که مجدا خانوارها را وارد مدار آبرسانی کنیم.

رنج ور خاطرنشان کرد: از جمله شهرستان هایی که روستاهای آن با بی آبی مواجه بودند، شهرستان های رودسر، املش، لنگرود و لاهیجان بودند.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی قطعی آب روستایی در بسیاری از روستاها قطعی برق است و به محض برقراری برق این روستاها، آب شرب نیز وصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان گفت: ۶۰۰ پمپاژ آب در روستاهای گیلان فعال هستند و در برقراری و آبرسانی به روستاییان کار می کنند.

وی اظهار کرد: به دلیل بارش برف سنگین تاسیسات آب روستایی خسارتی ندیده است و قطعی فعلی آب روستایی به دلیل آسیب هایی است که به خطوط برق وارد و منجر به قطعی برق شده است.

پایان پیام

کد خبر : 148269 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148269
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات