گلونی

نوید محمودی کارگردان مردن در آب مطهر از فیلمش می‌گوید

نوید محمودی کارگردان مردن در آب مطهر از فیلمش می‌گوید

نوید محمودی کارگردان مردن در آب مطهر از فیلمش می‌گوید

نوید محمودی کارگردان مردن در آب مطهر از فیلمش می‌گوید

به گزارش پایگاه خبری گلونی کارگردان فیلم «مردن در آب مطهر» با رد ضدایرانی بودن این فیلم گفت: وقتی درباره قاچاقچی انسان صحبت می کنیم می‌دانیم که قاچاقچی در هر جای دنیا و با هر ملیتی بد است.

 شامگاه پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه فیلم جدید برادران محمودی در پردیس سینمایی ملت برای خبرنگاران و منتقدان به نمایش درآمد و برخلاف جوی که در چند روز قبل نسبت به ضد ایرانی بودن فیلم ایجاد شده بود واکنش بیشتر مخاطبان متفاوت از این جو بود.

در نشست مطبوعاتی این فیلم نوید محمودی که کارگردانی آن را برعهده داشت، درباره اینکه چرا بیشتر از اتفاق‌های تلخ مهاجران افغان فیلم می‌سازد و سراغ خوشبختی و نمونه‌های موفق نمی‌روند، گفت: پس از ۶ دوره امسال با یک فیلم جدید که از دغدغه‌های ما می‌آید و همه چیز ما تحت تاثیر مهاجرت است به جشنواره آمده‌ایم. ما سراغ این موضوع‌ها بیشتر رفتیم چون این بخش درام جذابتری میتواند داشته باشد ولی درباره افغانستانی‌های موفق هم برنامه داریم و قرار است سریال بسازیم.

نوید محمودی کارگردان مردن در آب مطهر از فیلمش می‌گوید

او درباره همکاری بنیاد سینمایی فارابی هم توضیح داد: این بنیاد یا هر نهاد دیگری که به سینما کمک می‌کنند طی روالی فیلمنامه‌ها را بررسی می‌کنند که یا در آن شریک میشوند یا وام می‌دهند و سهم فارابی هم ۲۷ درصد است.

البته فیلم ما گران نبود گرچه ما دو برادر همیشه به شدت کار میکنیم و با توجه به نوع بودجه فیلم‌هایمان خیلی گرفتار نمی‌شویم اما خوشبختانه برخی دوستان بازیگر در فیلم‌های ما یا دستمزد کم می‌گیرند یا اصلا نمی‌گیرند.

جمشید محمودی تهیه کننده این فیلم هم درباره موفقیت در اکران فیلمش بیان کرد: امید ما به گیشه زیاد نیست ولی حضور در جشنواره مهم است و امیدواریم برای اکران کمک‌کننده باشد. البته ما چون پول نداریم آنقدر هزینه نمی‌کنیم که خیلی برایمان شکست خورده باشد.

در این باره نوید محمودی اضافه کرد: در افغانستان، سینما شرایط بدی دارد و بیشتر در اختیار فیلم‌های تجاری هند است ولی روی مراکز فرهنگی که در کابل و تاجیکستان ساخته شده برای اکران حساب کردیم.

در ایران هم من فکر نمیکنم این فیلم شکست بخورد چون چند متر مکعب عشق بدون هیچ بازیگر مطرحی بیش از یک میلیارد تومان فروخت.

او درباره نفی مهربانی مردم ایران در این فیلم و نقدهایی منفی که در روزهای اخیر مطرح شده نیز بیان کرد: من در هشت سینما با مردم فیلم را تماشا کردم که نظری منفی را به من منتقل نکردند.

ایرانی‌های فیلم من دو قاچاقچی انسان هستند. در مهاجرت کسی شوخی ندارد و حتی اگر به زنی تعرض شود باز هم هدف رسیدن به مقصد و به نتیجه رسیدن مهاجرت است. قاچاقچی انسان در همه جای دنیا بد است و در فیلم او که باید مثبت باشد مثبت است و او که باید منفی باشد منفی است.

نوید محمودی درباره استفاده از بازیگران ایرانی در نقش افغانستانی‌ها نیز گفت: متأسفانه فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» در جشنواره فجر ملی نبود و آنقدر دیده نشد، وگرنه بازی تنابنده خیلی خوب دیده می‌شد اما برای ما استفاده از بازیگران ایرانی با لهجه افغانی یک چالش است و معمولا آن‌ها هم این چالش را دوست دارند که با وجود بازی در نقش‌های اول در فیلمهای دیگر به ما لطف می‌کنند که همکاری می‌کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره اقدام به ساخت فیلم درباره مدافعان شهید افغان گفت: از هر سوژه جدیدی استقبال می‌کنیم و به این هم اشاره می‌کنم که خیلی از موضوع‌ها برای خود من اتفاق افتاده مثل اینکه همسر من ایرانی است ولی فرزندم رونا که ۹ ساله است هنوز شناسنامه ندارد و تازه بعد از سال‌ها قرار است این موضوع قانونی شود آن هم به شرط ترک تابعیت قبلی.

در این نشست بازیگرانی مثل علی شادمانی فر، علیرضا آرا، ندا جبراییلی، سوگل خلیق و متین حیدری‌نیا حضور داشتند که حیدری نیا سال‌ها قبل اولین بار در نقش یک کودک در فیلم اصغر فرهادی بازی کرده بود. او درباره دوری این چند سال از بازیگری گفت: خیلی از بازیگرانی که از کودکی وارد کار می‌شوند بعدها فراموش میشوند و هیچ اشاره ای نمی‌شود که چه شدند! ولی آقای جمشیدی این جرات را داشتند و امیدوارم از این پس با قدرت و انرژی و حساسیت بیشتر انتخاب کنم و در این عرصه فعال باشم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل