خانه مصری بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد

خانه مصری بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی از بهره‌برداری از خانه تاریخی مصری بروجرد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی هادی میرزایی در خصوص واگذاری طرح‌ها و اماکن تاریخی لرستان، اظهار کرد: لیست واگذاری‌های بناهای تاریخی لرستان در قالب ۳ لیست به صندوق ابلاغ شده که بخشی از آن در قالب یک لیست در ابلاغیه هیئت وزیران بوده و دو لیست دیگر در قالب ابلاغیه‌ توسط رئیس وقت سازمان به صندوق واگذار شده است.

وی ادامه داد: تنظیم شناسنامه تاریخی و مشخصات فنی بنا، تعیین کاربری، تهیه ایده مرمتی از جمله اقداماتی است که قبل از واگذاری بنا انجام می‌شود.

خانه مصری بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی‌ تاریخی با تأکید بر این‌که صندوق احیا در شرایط کنونی توانسته با واگذاری‌های اماکن تاریخی، فرهنگی زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کند، ادامه داد: امیدواریم با کمک مدیران و صندوق احیا بتوانیم این بناهای تاریخی واگذار شده را طی ۵ سال آینده واگذار کنیم.

میرزایی با اشاره به این‌که در مجموع سه لیست واگذاری بناهای تاریخی لرستان به صندوق احیا، ۲۵ پروژه وجود دارد، افزود: در نخستین مزایده، ۲ بنای تاریخی استان در لیست واگذاری قرار خواهد گرفت.

وی با ذکر این مطلب که تلاش و همت صندوق بر این است که بناهایی که در گذشته به این صندوق واگذار شده بود را در اولین فرصت به بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد: خانه مصری با همکاری سرمایه‌گذار و همراهی مدیران تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

پایان پیام

کد خبر : 148505 ساعت خبر : 10:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148505
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات