رشت شهری تعطیل و یخ‌زده است

رشت شهری تعطیل و یخ‌زده است

گیلان را دریابید؛ برق بسیاری از مناطق هنوز هم قطع است

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: شب گذشته مردم گیلان یکی از سردترین شب‌های سال را در شرایطی تجربه کردند که برق و آب برخی از مناطق قطع بود. قطع برق یعنی خاموشی شوفاژخانه و پکیج، یعنی سرما در دمای منفی پنج، شش درجه.

در تمام طول شب صدای هیچ لودری به گوش نرسید و کوچه‌ها و معابر در سکوت و تاریکی فرو رفته بودند و امروز برف‌های انباشته شده یخ زده‌اند.

مسیرها بسیار لغزنده است و عابران به سختی حرکت می‌کنند. تنها صدایی که به گوش می‌رسد پارو کرن برف توسط مردم است. اینجا فقط مردم هستند که هوای همدیگر را دارند.

هنوز هم برق قطع است و اداره برق یا پاسخ تلفن‌ها را نمی‌دهد و یا در پاسخ شما را به صبری طولانی‌مدت دعوت می‌کند.

رشت شهری تعطیل و یخ‌زده است

حجم قطعی برق آنقدر گسترده است که نمی‌دانند چه زمانی وصل خواهد شد. راه‌ها بسته است و مأمورین نمی‌توانند برای تعمیرات بروند. لودرها نمی‌آیند و راه‌ها معلوم نیست چه زمانی باز خواهد شد.

مسئولین گیلانی به نسبت سال‌های گذشته نه‌تنها پیشرفتی نداشته‌اند بلکه بسیار ضعیف‌تر عمل کرده‌اند.

در سال ۱۳۸۶ لودرها پای کار بودند و برف‌ها را جمع می‌کردند و به داخل رودخانه‌های سطح شهر رشت می‌انداختند.

اما امسال یعنی بعد از گذشت دوازده سال نه‌تنها برفی جمع نشده بلکه حتا لودرها زحمت آمدن به کوچه‌ها و بازگشایی مسیرها را هم به خود نداده‌اند.

وضعیت در روستاها به مراتب بدتر از شهر رشت که مرکز استان گیلان است شده و مسئولین همچنان به امید بارش باران و آب‌شدن برف‌ها نشسته‌اند و انتظار دارند مردم با تمام مشکلات صبر کنند تا طبیعت به دادشان برسد و برف‌ها را آب کند.

این برف هم در خاطر مردم گیلان باقی خواهد ماند، خاطره‌ای از بی‌کفایتی مسئولین وقت، خاطره‌ای که هرگز از یاد ما گیلانی‌ها پاک نخواهد شد. مانند برف سال ۱۳۸۳و مسئولینی که اصلاً خبر نداشتند برف آمده، هنوز هم یادمان است.

پایان پیام

کد خبر : 148292 ساعت خبر : 1:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148292
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات