روز ولنتاین نزدیک است و خرس‌های قرمز از خواب زمستانی بیدار شده‌اند

روز ولنتاین نزدیک است و خرس‌های قرمز از خواب زمستانی بیدار شده‌اند

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: خرس‌های بزرگ قرمز، انواع قلب و کارت و شکلات‌هایی که با ربان قرمز پیچیده شده‌اند نمادهایی از روز ولنتاین یا روز عشق هستند که با تمام سختگیری‌ها و قوانین بازدارنده هر سال مانند سال قبل برگزار می‌شود و می‌توانید در آلبومی عمومی به نام اینستاگرام در جریان کادوها، جشن‌ها و تمامی مراسمات ویژه این روز باشید.

بیست و پنجم بهمن‌ماه امسال روز کادوهای قرمزی است که گویا هرچه بزرگ‌تر و گران‌تر باشند میزان دوست داشتن هم بیشتر است.

روزی که فراموشی آن برابر است با کات کردن به قول امروزی‌ها و تمام.

این روز سال‌ها است که برای جوانان معنا و مفهوم ویژه‌ای پیدا کرده و هرجور شده حتا از زیر سنگ یک خرس یا جانور قرمزی پیدا می‌کنند و همراه با کادویی ربان قرمز پیچ شده به معشوق خود تقدیم می‌کنند.

درست است که ولنتاین از فرهنگ غرب آمده و برای ما غریبه است ولی بعد از سال‌ها دیگر رفتنی نیست و هرچه تلاش کنیم تا این روز را از فکر جوان‌ها دور کنیم و روز سپندارمذگان و مهرگان را جایگزینش کنیم بیشتر همه را مشتاق ولنتاین می‌کنیم.

حتا مورد داشته‌ایم پدربزرگی کادوی ولنتاین را از نوه‌اش زودتر گرفته و خانه را با گبرگ‌های رز قرمزی که کف زمین پخش شده و شمع‌های روشن کوچک تزئین کرده و باکنک‌های هلیومی قرمز و مشکی را هم از قلم نینداخته است.

روز ولنتاین نزدیک است

بخواهیم یا نخواهیم این فرهنگ جاافتاده ورفتنی نیست.

پس بهتر است کاری به کار جوان‌ها در این روز نداشته باشیم و از یک ماه قبل تا حرف از ولنتاین می‌شود نگوییم «من سی سال جز پاکت و پلاستیک خوار وبار و میوه و مرغ وگوشت با چیز دیگه‌ای خونه نیومدم.

اصلاً یادم نبود مادرتون چند سالشه چه برسه به این‌که روز تولدش رو بدونم. شماها به کی رفتین آخه؟ ولنتاین چه کوفتیه دیگه؟ همین تولد بس نبود حالا روز استففرا… عشق هم بهش اضافه شده؟»

به نظر من هر روزی که بتوان در آن شاد بود و جشن گرفت روز خوبی است حالا می‌خواهد نامش ولنتاین باشد یا سپندارمذگان یا هر چیز دیگری.

البته بهتر بود روزی باشد که در فرهنگ خودمان با نام عشق و دوستی شناخته شده است،

ولی باید خیلی زودتر از اینها فرهنگ‌سازی می‌شد؛ نه این‌که بعد از گذشت چندین سال یادمان بیاید ما هم روزی به این عنوان در گذشته ایران داشته‌ایم.

در آخر یک توصیه کوچک. زوج‌های عزیز، لطفاً با انتظارات عجیب و غریب شادی این روز را تلخ نکنید.

می‌توان ولنتاین را با یک شاخه گل هم جشن گرفت. اگر جعبه کادوپیچ شده گوشی آیفون نباشد هم هیچ اتفاق بدی نمی‌افتد، باور کنید.

پایان پیام

کد خبر : 147999 ساعت خبر : 11:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات