فیلم خروج جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا

فیلم خروج جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا

به گزارش پایگاه خبری گلونی فیلم «خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا بعد از نزدیک به چهل سال کارگردانی در سینمای ایران است که حال و
هوای متفاوتی دارد. این فیلم درامی اجتماعی و به روایت دیگری، فیلمی جاده‌ای است که مضمونی اعتراضی دارد و بیشتر فیلم‌برداری آن خارج از تهران انجام شده است.

درواقع بیستمین فیلم حاتمی کیا از فضای جنگ و دفاع مقدس فاصله گرفته است و تجربه تازه‌ای از او را پیش روی مخاطبانش می‌گذارد.

هرچند او در فیلم «دعوت » نیز چنین تجربه‌ای را از سر گذرانده بود و فیلمی کامل دور از فضای جنگ و دفاع مقدس و آدم‌های جنگ ساخته بود.

فیلم خروج جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا

فرامرز قریبیان که پنج سالی می‌شود پیشنهاد بازی در هیچ فیلم و سریالی را قبول نکرده بود، برای اولین بار در فیلم «خروج » با ابراهیم حاتمی کیا همکاری کرده است. او به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفت: «وقتی فیلمنامه را خواندم، بسیار خوشم آمد و فکر می‌کنم این بهترین فیلمی باشد که بازی می‌کنم. »

بازیگران دیگری همچون پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پور ایمان و محسن صادقی نسب هم در این فیلم بازی می‌کنند.

 شنیده ها حاکی از آن است که ایده اولیه ساخت فیلم «خروج»  ۱۰ سال پیش در ذهن کارگردان شکل گرفته است. سازمان سینمایی اوج که با فیلم «بادیگارد » وارد عرصه تولید سینمای داستانی شد، برای سومین بار با حاتمی کیا همکاری دارد. این اولین بار است که این سازمان که بیشتر به فیلم‌هایی با مضمون جنگ و دین توجه داشت به سراغ فیلمی با مضمون اعتراض رفته
است.

ابراهیم حاتم یکیا از خوشنام‌ترین کارگردانان سینمای ایران است که همواره آثار او در جشنواره و در جریان اکران عمومی با استقبال رو به رو شده است و همین است که عموم مخاطبان و طرفداران خاص سینمای این کارگردان را مشتاق تماشای اثر تازه اش می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم «خروج » آمده است: این فیلم زندگی گروهی پنبه‌کار شهرستانی را روایت می‌کنند که محصول‌شان بر اثر بارش شدید باران آب خورده و وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده، پوچ درآمده این گروه تصمیم می‌گیرند برای اعتراض به وضعیت شان نزد هیات دولت در نهاد ریاست جمهوری بروند.

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا، تهیه کننده: حبیب والی نژاد، بازیگردان و سرپرست گروه برنامه ریزی و کارگردانی: علیرضا صالحی، مدیر فیلمبرداری: آئین ایرانی، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، صداگذار: علیرضا علویان، چهره‌پرداز: مهرداد میرکیانی، تدوین: عماد خدابخش، جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، جلوه‌های ویژه بصری: محمد برادران، طراح لباس: مارال جیرانی، طراح صحنه: مجید علی اسام، بازیگران: فرامرز قریبیان، پانتهآ پناهی ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پور ایمان و محسن صادقی نسب.

پایان پیام

کد خبر : 147621 ساعت خبر : 4:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147621
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات