قبض دستگاه کارتخوان را حذف کنید تا باورمان شود مخترع هستید

قبض دستگاه کارتخوان را حذف کنید تا باورمان شود مخترع هستید

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: امکان ندارد کسی این روزها پایش را از خانه بیرون گذاشته باشد و قبض‌های دستگاه کارتخوان را روی زمین و داخل جوی آب ندیده باشد.

قبض دستگاه کارتخوان

به جز یکی دو صنف خیلی خیلی خاص تقریباً همه کسبه در کشور مجهز به دستگاه کارتخوان هستند و این دستگاه‌ها بعد از هر تراکنش یک تکه کاغذ چند سانتی‌متری را قژقژ بیرون می‌دهند تا تضمینی باشد برای موفقیت‌آمیز بودن معامله.

چند روز بعد هم نوشته‌های روی کاغذ محو می‌شود و کاغذها راهی جز سرازیر شدن در سطل زباله ندارند.

تصور کنید در روز چند تراکنش انجام می‌شود؟ چند سانتی‌متر کاغذ قژقژ از دستگاه کارتخوان بیرون می‌آید؟

چند کیلو کاغذ روزانه فقط از این طریق دور ریخته می‌شود؟ فقط به خاطر اینکه دو روز سند موفقیت‌آمیز بودن پرداخت پول ما باشد.

اما در دورانی که پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی چشم هر سنت و کهنگی و قدمت را کور کرده است چرا راهی برای حذف این اسراف وجود ندارد؟

در عصری که انسان به چشم برهم زدنی با هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر تصویری مکالمه می‌کند چرا لنگ یک تکه کاغذ است تا ثابت کند پول را واریز کرده است؟

آیا واقعاً نمی‌شود سیستمی پیاده کرد که دیگر نیازی به فیش واریزی نباشد؟

ما که صبح تا شب آماج حملات پیامک‌های تبلیغاتی و نوتیفیکشن‌های اپلیکیشن‌ها هستیم، این هم روی آن. با یک نوتیفیکشن از اپلیکیشن بانک مورد نظر سروته کار را هم بیاورند دیگر.

به عکس این مطلب توجه کنید. عکس متعلق به یک نانوایی سنگک است.

نانوایی که روزانه چند پلاستیک از این قبض‌ها را با خود به خانه می‌برند و ساده‌لوحی است اگر بپذیریم او این قبض‌ها را دانه به دانه مطالعه می‌کند.

خیر او چاره‌ای جز نگهداشتن آن‌ها برای چند روز ندارد و هرچقدر هم که این معاملات برای او مهم باشد بالاخره مجبور است روزی این کاغذها را به سطل زباله بسپارد.

خلاصه مخترعین و مسئولین اگر می‌خواهند قدمی برای محیط زیست و کشورشان بردارند می‌بایست سیستمی طراحی کنند تا روزی از شر این کاغذها خلاص شویم و دیگر آن‌ها را کف خیابان و داخل جوی آب نبینیم.

پایان پیام

کد خبر : 148654 ساعت خبر : 9:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148654
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات