مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را فراموش نکنیم

مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را فراموش نکنیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی حدوداً یک ماه پیش بود که در تاریخ‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه استان از قبل محروم مانده‌ی سیستان و بلوچستان را آب با خود برد.

مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان

طی بارندگی‌های آن چند روز بسیاری از روستاهای این استان تخریب شد. بخش بزرگی از مزارع کشاورزی مردمان این خطه به زیر آب رفت.

چاه‌های آب آشامیدنی و فاضلاب بسیاری از خانه‌ها خراب شد و این استان را با چالشی جدی روبه‌رو کرد.

به محض وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان بسیاری از خیرین و سازمان‌ها و ارگان‌های امدادی وارد میدان شدند.

رسانه‌ها بخشی از اخبار و مشکلات این استان را پوشش دادند و فضای مجازی هم تا حدودی پر شد از فیلم‌ها و عکس‌های دردناک این واقعه.

اما این ماجراها مربوط به همان چند روز اول بود. هر روزی که از وقوع سیل دورتر می‌شدیم نگاه‌ها به سوی سیستان و بلوچستان کم‌تر و کم‌تر می‎شد.

این روند بی‌توجهی تا آن‌جا پیش رفت تا آنکه می‌توان به جرات گفت این روزها سیستان و بلوچستان به کلی از یادها رفته است.

تا پیش از دی‌ماه ۱۳۹۸ اگر از ما می‌پرسیدند محروم‌ترین و مظلوم‌ترین استان ایران کدام استان است، بی‌شک سیستان و بلوچستان یکی از سه انتخاب اول ما بود.

حالا بعد از وقوع این سیل ویرانگر، محرومیت مردمان این استان بیش از پیش حس می‌شود و می‌توان گفت سیستان و بلوچستان بیشتر از این طاقت مشکلات و محرومیت‌ها را ندارد.

ما مردم ایران، نهادها و سازمان‌های امدادی، ارگان‌ها و بخش‌های دولتی و تصمیم‌گیر می‌بایست توجه بیشتری به این استان محروم و مردم مظلوم آن داشته باشیم.

این چند روز که جشنواره فیلم فجر بود و چند روز دیگر هم که انتخابات مجلس برگزار می‌شود، در نتیجه نگاه‌ها همچنان از اوضواع کنونی استان سیستان و بلوچستان برداشته شده و به موضوعات دیگر معطوف می‎شود.

مردم سیستان و بلوچستان هیچ جرم و گناهی مرتکب نشدند و فقط گناه‌شان این است که فاصله‌شان با پایتخت دور است.

پایان پیام

کد خبر : 148230 ساعت خبر : 12:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148230
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات