دوزیست فیلمی با روایتی ساده و روان درباره دورویی انسان

دوزیست فیلمی با روایتی ساده و روان درباره دورویی انسان

پایگاه خبری گلونی انوشه میرمجلسی: فیلم «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد فیلمی اجتماعی است که قصد دارد به یک مسئله اخلاقی- اجتماعی بپردازد؛ موضوع «زیر آبی رفتن» که به نوعی دلیل انتخاب نام فیلم نیز همین است.

اما به دلایل مختلفی موفق نشده است.

بازی‌ سعید پورصمیمی، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، ستاره پسیانی و هادی حجازی‌فر قابل قبول است اما هیچ‌کدام از نظر شخصیت‌پردازی کامل نشده‌اند.

دوزیست فیلمی با روایتی ساده و روان درباره دورویی انسان

مخاطب با جهان‌بینی و نگرش‌ شخصیت‌ها تنها با دیالوگ‌هایی محدود آشنا می‌شود و جز در مورد شخصیت جواد عزتی در فیلم، شکل‌گیری باقی کاراکترها معلق و بلاتکلیف است.

هیچ پیشینه‌ای از شخصیت‌ها ارائه نمی‌شود و قرارگیری آنها در موقعیت‌های مختلف، کمکی به درک کنش‌هایشان نمی‌کند. فیلم سعی می‌کند با روایتی ساده و روان، به دورویی و زیر آبی رفتن برخی آدمها اشاره کند اما متاسفانه به دلیل ضعف شخصیت‌پردازی، پایان‌بندی فیلم به شدت ناقص و سوالاتِ بی‌پاسخ در ذهن مخاطب بسیار است.

شاید تنها نقطه قوت «دوزیست» بازی‌های آن باشد که البته در سایه ضعف فیلمنامه و پرداخت نامناسب شخصیت‌ها، کمک چشمگیری به کلیت فیلم نمی‌کند.

دغدغه نیک‌نژاد برای طرح این قصه و تاکیدش در پرداختن به یک موضوع اجتماعی ارزشمند است اما حیف که نتیجه کار، چندان دلچسب و منسجم از آب در نیامده است.

دوزیست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی محصول سال ۱۳۹۸ است.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از : برزو نیک‌نژاد، نویسنده و کارگردان؛ علیرضا برازنده، مدیر فیلمبرداری؛ کامران حجازی، مجری طرح و مدیرتولید؛ ایمان امیدواری، گریم؛ امیرحسین قدسی، طراح صحنه.

پایان پیام

کد خبر : 148139 ساعت خبر : 7:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148139
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات