الکل صنعتی سمی و خطرناک است؛ خبری که باید زودتر از این‌ها می‌رسید

الکل صنعتی سمی و خطرناک است؛ خبری که باید زودتر از این‌ها می‌رسید

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: بعد از گذشت چندین روز و خالی شدن قفسه‌های فروشگاه‌ها از الکل صنعتی که سال‌ها خاک خورده بود و کسی پی خریدشان نمی‌رفت، خبر رسید که الکل صنعتی سمی است و نباید استفاده شود.

بشنوید

همین مایع زردرنگ که این روزها  وبا شیوع کرونا ویروس بعضی از مغازه‌داران با کلی منت می‌فروختند و مانند طلا باارزش شده بود و برخی هم اگر به مقدار زیاد در دسترس‌شان بود هنگام ورود به منزل ابتدا با الکل صنعتی دوش می‌گرفتند، حالا به ماده‌ای سمی و خطرناک تبدیل شده است.

ماده‌ای که از متانول تشکیل شده و از راه پوست وارد خون می‌شود و اثر ضدعفونی کنندگی بسیار پایینی هم دارد.

یعنی هر چه تا به حال از الکل صنعتی استفاده کرده بودید بیشتر از سود ضرر داشته است و اگر هنوز این الکل را دارید هر چه سریع‌تر نابودش کنید.

سؤالی که وسط خطر سمی بودن الکل صنعتی و کمبودمواد ضدعفونی کننده پیش می‌آید این است که مسئولین محترم وزارت بهداشت، امکان نداشت زودتر خبررسانی می‌کردید؟

الکل صنعتی
الکل صنعتی

ما که زیر باران لطف پیامک‌های شما در حال غرق شدن هستیم، امکان نداشت یک پیامک هم برای آگاه‌سازی مردم و هشدار عدم استفاده از الکل صنعتی می‌فرستادید؟

متأسفانه  چون در زمینه شیمی و پزشکی تخصص نداریم خودمان نمی‌توانستیم متوجه خطرات الکل صنعتی شویم.

یادتان نبود اطلاع رسانی کیند، یا صلاح ندانستید مردم را اذیت کنید؟

چون مدتی با یافتن الکل صنعتی مشغول بودیم و دل‌مان خوش بود که همه جا را ضدعفونی می‌کنیم.

ما مطمئنیم که شما مسئولین عزیز نیت‌تان خیر بوده و حواس‌تان نبوده که به مردم هشدار بدهید وگرنه ربطی به قحطی مواد ضدعفونی کننده و مشغول شدن ما با متانول نداشت.

ضمن عذرخواهی از مسئولین محترم بابت اشتباهی که انجام دادیم، از این به بعد قول می‌دهیم چند واحد شیمی دانشگاهی بگذرانیم تا با خاصیت و خطرات مواد آشنا شویم و خودمان بدانیم چه چیزی را مصرف نکنیم.

پایان پیام

کد خبر : 149999 ساعت خبر : 4:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات