مردم استان لرستان تا فرصت هست خودتان و وسایل‌تان را در برابر سیل بیمه کنید

مردم استان لرستان تا فرصت هست خودتان و وسایل‌تان را در برابر سیل بیمه کنید

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی و وزارت نیرو از اواخر روز دوشنبه ۵ اسفند تا ظهر چهارشنبه ۷ اسفندماه شاهد بارندگی‌های شدید در استان لرستان هستیم که به احتمال زیاد منجر به وقوع سیل در این استان خواهد شد.

مردم استان لرستان تا فرصت هست زندگی‌تان را بیمه کنید

با انتشار اخباری از این دست، اولین واکنشی که از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن ستاد مدیریت بحرانی تشکیل دهند و چگونگی کنترل مدیریت سیل و بحران‌هایی این چنینی را بررسی نمایند.

گرچه بسیاری از تصمیم‌گیری‌های ستاد مدیریت بحران در زمینه سیل یا زلزله، زمان‌هایی بسیار طولانی‌تر را می‌طلبد تا به مرحله کنترل برسد اما به هر حال با توجه به خاطره تلخ سیل فروردین ماه ۹۸، یک عالم ستاد مدیریت بحران در استان لرستان در کسری از ثانیه تشکیل شد.

از یک طرف استانداری ستادی تشکیل داد و ضمن خاطر نشان کردن حوادث سیل فروردین ماه، از مردم خواست از اطراف رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

از طرف دیگر اداره آب منطقه‌ای استان لرستان ستاد دیگری تشکیل داد و در رابطه با «دبی رودخانه کشکان» که با شروع بارندگی به بیش از ۴ هزار متر مکعب در ثانیه خواهد رسید، اخطار بسیار جدی داد.

از آن طرف دیگر هم یک ستادی در یک جای دیگر تشکیل شد و اعلام کرد مردم استان لرستان تا فرصت دارند بیایند و وسایل خانه و خودروهایشان را بیمه کنند تا اگر زمانی دچار آسیب شدند، بیمه خسارات‌شان را جبران نماید.

واقعاً مسئولین ما تصورشان از نوع فعالیت ستاد مدیریت بحران چیست؟ اینکه کارهایی را به مردم گوشزد کنند که خودشان بهتر از مدیران آنرا را بلد هستند!

تا چه زمانی قرار است برای عبور از هر بحران ما مردم عادی خودمان دست به کار شویم و بحران را مدیریت کنیم؟

شاید مردم عادی ندانند رسیدن دِبی رودخانه به ۴ هزار متر مکعب در ثانیه یعنی چه، اما به خوبی می‌دانند که روی رودخانه کشکان هیچ سد و بندی وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد بسیار کوچک و ناکارآمد است.

شاید مردم عادی نتوانند روی رودخانه کشکان سد بزنند اما به خوبی آموخته‌اند امیدواری به ستاد مدیریت بحران بیهوده است.

حتا منتظر نمی‌مانند تا استاندارد به آنها بگوید از رودخانه‌ها فاصله بگیرید. آنها خودشان وسایل‌شان را از خانه‌هایشان بار زده‌اند و خانه‌ها را تخلیه کرده‌اند.

حتا اگر مردم محروم پولی در بساط داشتند نیز، منتظر شنیدن ‌توصیه‌هایی برای بیمه کردن اسباب و وسایل زندگی‌شان نمی‌مانند.

خیلی زودتر از این‌ها خودشان و وسایل‌شان را بیمه می‌کردند. مردم نفع‌شان را بهتر از هر مدیری بلد هستند.

پایان پیام

کد خبر : 149218 ساعت خبر : 10:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149218
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات