گلونی

پیامک آموزشی کرونا برای ارسال به دیگران

پیامک آموزشی کرونا برای ارسال به دیگران

پیامک آموزشی کرونا برای ارسال به دیگران

پیامک آموزشی کرونا برای ارسال به دیگران

به گزارزش پایگاه خبری گلونی همه‌ی ایرانیان گوشی هوشمند ندارند یا عضو پیام‌رسان‌های اینترنتی نیستند. این ۸ پیامک آموزشی ساده را برای کسانی که می‌شناسید (به ویژه سالمندان و آشنایان کم‌تحصیلات) به شکل پیامک عادی ارسال کنید:

پیامک آموزشی کرونا

۱- موثرترین راه کنترل شیوع کرونا این است که در خانه بمانیم و از حضور در اجتماعات، مراکز خرید، توالت عمومی، وسایل نقلیه عمومی، میهمانی‌ها، مراسم مذهبی، ورزشی و هنری پرهیز کنیم و در صورت امکان در خانه کار کنیم یا مرخصی بگیریم.

۲- بیرون از خانه موبایل‌تان را بیرون نیاورید چون موبایل می‌تواند به سطحی برای انتقال ویروس کرونا از بیرون به خانه‌ی شما تبدیل شود.

۳- ضمن آموزش و رعایت بهداشت فردی (به ویژه شستن مکرر دست‌ها با صابون به مدت ۲۰ ثانیه)، از صحبت درباره‌ی کرونا در مقابل کودکان خودداری کنید و آن‌ها را مضطرب نکنید.

۴- دست نزدن به صورت (خصوصا چشم، بینی و دهان)، پرهیز از روبوسی، آغوش کشیدن و دست دادن، حفظ فاصله با دیگران تا حد ممکن، و شستشوی مکرر دست‌ها با صابون، از موثرترین راه‌های کنترل شیوع کرونا است.

۵- پوشاندن دهان با بالای آرنج یا دستمال هنگام سرفه یا عطسه (دستمال را سریعا در سطل بیندازید)، ماسک‌زدن هنگام سرماخوردگی یا هر بیماری مشکوک دیگر، قرنطینه‌ی شخصی در خانه در صورت داشتن علایم مشکوک (تب و سرفه خشک و خستگی)، به کنترل شیوع کرونا کمک می‌کند.

۶- در صورتی که علایم مشکوک به کرونا (تب و سرفه خشک و خستگی) دارید، اما حالتان بد نیست، از رفتن به مراکز بهداشتی خودداری کنید و در خانه خود را قرنطینه کنید. شانس این‌که بیماری شما سرماخوردگی عادی باشد و در بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شوید بالاتر است. فقط در صورت مشکلات تنفسی بعد از تماس با اورژانس یا شماره ۴۰۳۰ برای انتقال به مراکز تخصصی بیماران کرونا اقدام کنید.

۷- رعایت توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از شیوع کرونا را به طور خاص در ارتباط با مسن‌ترها و افراد با پیش زمینه‌ی بیماری قلبی، ریوی، دیابت و سیستم ایمنی جدی‌تر بگیرید.

۸- در حال حاضر شواهدی از فواید داروهای گیاهی یا رژیم‌های غذایی خاص برای مقابله با کرونا وجود ندارد. تغذیه‌ی سالم عادی کافی است. از پخش اطلاعات بدون منبع شناخته‌شده و معتبر علمی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل