کرونا جشنواره فیلم کن را لغو نکرد

کرونا جشنواره فیلم کن را لغو نکرد

مسئولان جشنواره فیلم کن با پایان دادن به گمانه‌زنی‌ها درباره تغغیر زمان برگزاری این جشنواره، اعلام کردند این رویداد سینمایی و بازار فیلم کن بدون تغییر و در تاریخ مقرر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا به نقل از اسکرین، در پی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه، زمزمه‌های فراوانی درباره احتمال تغییر در تاریخ برگزاری هفتاد و سومین دوره این جشنواره سینمایی مطرح شده بود اما امروز سخنگوی کن به صورت رسمی اعلام کرد تغییری در تاریخ برگزاری جشنواره و بازار فیلم کن ایجاد نخواهد شد و در حال حاضر فرآیند انتخاب فیلم‌ها طبق روال معمول در حال انجام است.

کرونا جشنواره فیلم کن را لغو نکرد

هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود.

دولت فرانسه اعلام کرده در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هرگونه تجمع بیش از پنج هزار نفر در محیط‌های سربسته ممنوع است اما مسئولان کن معتقدند این محدویت شامل جشنواره و بازار فیلم کن نمی‌شود چراکه بزرگترین سالن نمایش کاخ جشنواره ۲۳۰۰ نفر گنجایش دارد و در بازار فیلم نیز همزمان این جمعیت حضور نخواهند داشت.

تا روز پنجشنبه و زمان تنظیم این گزارش ۲۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه گزارش شده که جان چهار نفر را نیز گرفته است.

جشنواره کن جشنواره‌ای سالانه است که در کن فرانسه برگزار می‌شود.

این جشنواره یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرها از جمله مستند به‌شمار می‌آید.

جشنواره فیلم کن برای اولین بار در شهر کن در جنوب فرانسه در سپتامبر ۱۹۳۹ برگزار شد، اما پس از آن تا پایان جنگ جهانی دوم برگزاری مجدد این جشنواره متوقف ماند.

جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۴۶ با حمایت وزارت خارجه فرانسه بار دیگر راه‌اندازی شد و با وجود آن که ماهیت اصلی شکل‌گیری آن رقابت با جشنواره ونیز بود، اما مقامات این دو فستیوال در توافقی پنهانی پذیرفتند تا برگزاری هر دو فستیوال در سال‌های متمادی را جشن گرفته و گرامی بدارند.

پایان پیام

کد خبر : 150269 ساعت خبر : 1:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=150269
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات