تامی فلو و درمان کرونا با این قرص؛ آیا واقعا موثر است؟

تامی فلو و درمان کرونا

• این دارو برای ویروس کرونا هیچ تاثیری ندارد.

• تامی فلو دارویی است که جهت درمان عفونت آنفولانزا در بیماران با سن بیش از یکسال به کار می‌رود

به گزارش پایگاه خبری گلونی تامی فلو دارویی است که برای کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند تجویز می‌شد،‌ اما به‌تازگی مسئولان وزارت بهداشت گفته‌اند که این دارو برای ویروس کرونا هیچ تاثیری ندارد. اما تامی فلو چیست؟

تامی فلو دارویی است که جهت درمان عفونت آنفولانزا در بیماران با سن بیش از یکسال به کار می‌رود. همچنین جهت پیشگیری از آنفولانزا در بیماران با سن بیش از ۱۳ نیز سال به کار می‌رود.

اوسلتامیویر و یا اسلتامیویر که با نام‌های تجاری تامی فلو و فلوبایوویر نیز شناخته می‌شود، دارویی است که برای درمان بیماری آنفلوانزا در داروخانه های ایران قابل دستیابی است.

تامی فلو داروی ضد ویروس است که به صورت کپسول‌های ۵ میلی گرمی با دوز روزانه ۱ کپسول و به مدت ۱۰ روز در افراد متبلا به آنفولانزا استفاده شده و به عنوان داروی اصلی پیشگیری و درمان آنفلوانزای H1N1 شناخته می‌شود.

داروی تامی فلو برای چیست

اسلتامیویر و یا فلوبایوویر با توجه به تجویز پزشک برای تمامی کسانی که در معرض آلودگی ویروس هستند قابل تجویز است و حتی استفاده از آن برای بیماران سرپایی نیز مجاز خواهد بود.

مصرف این دارو برای کسانی که در معرض این ویروس آنفولانزا هستند مانند خانواده‌هایی که مریض مبتلا به آنفولانزا در منزل دارند و یا در مراکزی که بیماری به صورت فراگیر وجود دارد مانند کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید انجام شود.

لذا مصرف آن برای پیشگیری از بیماری در تمامی افراد جامعه توصیه نمی‌شود.

استامیویر در کبد به فرم فعال اسلتامیویر کربوکسیلاز هیدرولیز می‌‌شود.

اسلتامیویر کربوکسیلاز  آنزیم نور آمینیداز را در ذرات ویروس آنفلوانزا مهار می‌کند. تصور می‌شود این عمل جلوی نسخه برداری ویروس را احتمالاً از طریق دخالت در تجمع ذرات ویروس و آزاد سازی از سلول میزبان می‌گیرد.

پس از مصرف خوراکی خوب جذب می‌شود. بیش از ۷۵% دوز به‌ صورت اسلتامیویرکربوکسیلاز وارد جریان خون سیستمیک می‌شود.

حداکثر غلظت اسلتامیویر ۶۵٫۲ nanograms/ml است در حالی که برای اسلتامیویرکربوکسیلاز ۳۴۸ nanograms/ml است.

پخش

میزان اتصال به پروتئین آنها هم برای اسلتامیویر (۴۲%) و هم اسلتامیویرکربوکسیلاز (۳۰%) کم است. حجم پخش اسلتامیویر کربوکسیلاز ۲۳ -۲۶ لیتر است.

متابولیسم

اسلتامیویر بطور وسیعی توسط استرازهای کبدی به ترکیب فعال آن اسلتامیویرکربوکسیلاز متابولیزه می‌شود.

دفع

اسلتامیویرکربوکسیلاز بیشتر توسط فیلتراسیون گلومرولی و ترشح توبولی از طریق ادرار دفع می‌شود. کمتر از ۲۰% دوز خوراکی از طریق مدفوع دفع می‌گردد.

اشکال دارویی فلوبایوویر

قرص تامیفلو ۷۵ گرم

کپسول تامیفلو ۷۵ گرم

شربت تامی فلو ۶۰ mg/5ml

پایان پیام

کد خبر : 151553 ساعت خبر : 0:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=151553
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات