سایت اشتراک ویدئو آپارات آمار جالبی منتشر کرد

سایت اشتراک ویدئو آپارات آمار جالبی منتشر کرد

رشد ۱۲۰درصدی بارگذاری ویدیو و رسیدن به رتبه ۸۰ الکسا

به گزارش پایگاه خبری گلونی بیش از ۱۰سال از تاسیس سایت اشتراک ویدیو یا UGC آپارات می‌‏گذرد.

از سال ۱۳۹۸سایت‌های اشترک ویدیو بی‏‌شماری فعالیت کردند، اما تعداد کمی از این سایت‌‏ها ماندگار شدند یا اطلاعات آماری و ارقامی خود را رسانه‌‏ای کردند.

سایت اشتراک ویدئو آپارات

با پیشرفت تکنولوژی و رشد کسب و کارهای دیجیتال، بررسی‌ دقیق آمار و سنجش رفتار کاربران برای روشن‌تر شدن مسیر آینده اهمیت پیدا می‏‌کند که آپارات نیز در همین راستا گزارش آماری سال ۹۸ را منتشر کرده است.

آپارات در گزارش پایان سال، از نگاه آمار و ارقام به تحلیل رفتار کاربران و تغییرات این UGC پرداخته‏ ‏است.

از جمله اطلاعات این گزارش می‌‏توان به رتبه زیر  ۱۰۰ الکسا، تعداد کاربران، درصد تماشای ویدیو‏ها، میانگین تعداد نمایش موفق ویدیو در یک روز، کسب درآمد و… اشاره کرد.

داده‌­هایی که روند رشد آپارات را در یک سال نشان می‌‏دهند و ثابت می­‌کند این پلتفرم هر روز در تلاش است تا خود را به روز و بدون توقف با دنیا رقابت کند.

آپارات در پایان امسال موفق شده است جایگاه ۸۰ الکسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی به جهت تجربه رتبه زیر ۱۰۰ الکسا را از آن خود کند.

همچنین در کنار این موفقیت جهانی، رتبه نخست بین تمام سایت‏‌های ایرانی هم متعلق به آپارات است.

بیش از ۱۸۰ میلیون دقیقه نمایش روزانه موفق ویدیو و ۳۶ میلیون مخاطب ماهانه منحصر به فرد که جمعیتی به اندازه کشور مراکش را در بر می­‌گیرند، دو آمار مهمی هستند که آپارات در گزارش سال ۹۸ منتشر کرده است.

همچنین در سال ۹۸ کاربران آپارات پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدیو آپلود کرده‌‏اند، که این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط کاربر‏ها در آپلود و تماشای ویدیو را نشان می‌‏دهد.

طبق این آمار میزان آپلود ویدیو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است.

در بخش گیم استریم، بیش از ۳۵۰۰ نفر از ظرفیت‌‏های زیر ساخت آپارات استفاده و با رفتارشان پنج بازی محبوب دنیای استریم را رتبه‌­بندی کرده‌­اند.

اهمیت این آمار به اندازه‌­ای است که به صاحبان صنعت گیم کمک می‏‌کند تا سلیقه مخاطب را بشناسند و متناسب با ظرفیت‌‏های کاربران به اهداف خود نزدیک شوند.

رفتارشناسی کاربران در جستجوی افراد و کاراکترها هم در آپارات بسیار جالب است.

در سال ۹۸ در قسمت جستجوی آپارات، کاربران از بین خواننده­‌ها بیشتر در جستجوی محسن ابراهیم زاده، از بین بازیگران مرد بیشتر در جستجوی مهران مدیری، از بین بازیگران زن مهناز افشار، از بین شخصیت­‌های سیاسی علی‏‌اکبر رائفی پور، در بین ورزشکاران کریستیانو رونالدو، در بین مداحان محمود کریمی و در بین شخصیت­‌های کارتونی در جستجوی باب اسفنجی بوده‌­اند.

همچنین این گزارش که در قالب اینفوگرافی منتشر شده است، اطلاعات فنی مهمی از جمله تقسیم پهنای باند آپارات در بین اپراتورهای اینترنتی و نیز تناسب درصد تماشای ویدیوها بر اساس زمان ویدیو را بیان کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 151372 ساعت خبر : 5:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=151372
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات