گلونی

بیرانوند قهرمان آسیایی جام جهانی در نظرسنجی ای اف سی

بیرانوند قهرمان آسیایی جام جهانی در نظرسنجی ای اف سی

بیرانوند قهرمان آسیایی جام جهانی در نظرسنجی ای اف سی

بیرانوند قهرمان آسیایی جام جهانی در نظرسنجی ای اف سی

به گزارش پایگاه خبری گلونی علیرضا بیرانوند با کسب بیشترین آراء در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی)، قهرمان آسیایی جام‌های جهانی لقب گرفت.

در طول سالیان  متمادی، تعدادی از بازیکنان آسیایی در جام جهانی خوش درخشیدند، ورزشگاه‌های سرتاسر جهان را نورانی کرده و با خلق لحظاتی بارونکردنی در باور فوتبالی قاره کهن جاودان شدند.

با توجه به تعطیلی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر  جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در ماه مارس، ای‌اف‌سی با بازگرداندن زمان به عقب، دستارودهای پنج ستاره آسیایی را در سکوی جهانی برجسته کرد.

در بخش مرتبط با علیرضا بیرانوند آمده است: تیم ملی ایران تحت هدایت سرمربی وقت این تیم یعنی «کارلوس کی‌روش» در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۹ از گردونه رقابت‌ها کنار رفت اما سخت است که بگوییم این تورنمنت برای تیم ملی موفقیتی در برنداشت؛ علاوه بر این، همانقدر سخت است که بگوییم «علیرضا بیرانوند» ستاره این تیم نبود.

بیرانوند قهرمان آسیایی جام جهانی

گلر باشگاه پرسپولیس در پیروزی یک بر صفر ایران در دیدار افتتاحیه برابر مراکش درخشید و وی در ادامه در شکست خفیف یک بر صفر برابر اسپانیا، مجموعه‌ای از مهارهای فوق العاده را به نمایش گذاشت.

تیم ملی ایران در دیدار سوم در حالی که یک گل از حریف قدرتمند خود یعنی پرتغال عقب بود، با تقدیم یک پنالتی به «کریستیانو رونالدو» شانس تثبیت صعود به مرحله بعدی را برای این تیم فراهم آورد.

در لحظه‌ای که بیرانوند بعدها آن را بزرگ‌ترین لحظه زندگی خود توصیف کرد، با پرش به سمت چپ خود، یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست های جهان را از گلزنی ناکام گذاشت و امیدهای تیمش را زنده نگه داشت.

«کریم انصاری‌فرد» در وقت‌های تلف شده بازی را به تساوی کشاند و «مهدی طارمی» با از دست دادن یک فرصت طلایی، شانس نخستین صعود به مرحله یک هشتم را از تیم ملی ایران گرفت.

بیرانوند برای کسب این عنوان، پارک جی‌سونگ از کره جنوبی، سامی الجابر از عربستان سعودی، تیم کِیهیل از استرالیا و کیسوکه هوندا از ژاپن را شکست داد و با ۶۸ درصد آراء ستاره آسیایی جام‌های جهانی لقب گرفت.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل