گلونی

تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور نیست

تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور نیست

تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور نیست

تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در پی پخش یک شایعه و برخی مطالب خلاف واقع پیرامون آن مبنی بر “اعلام خبر پیگیری مراحل قانونی تشکیل یک استان جدید شامل برخی مناطق از دو استان در جنوب و جنوب غرب کشور”، روابط عمومی وزارت کشور با تکذیب قاطع این ادعای کذب هشدار داد، با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ آرامش عمومی در کشور، منتشرکنندگان اخبار کذب در زمینه تقسیمات کشوری، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور تصریح کرد: اساسا تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور قرار ندارد.

تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور نیست

سطوح تقسیمات سیاسی کشور از بالاترین سطح تا پایین ترین آن به ترتیب شامل : استان، شهرستان، بخش و دهستان است.

بدینگونه که هر استان از چند شهرستان، هر شهرستان از چند بخش و هر بخش از چند دهستان تشکیل می‌شود. لازم به ذکر است که هر دهستان نیز شامل تعدادی نقاط روستایی، مکان و مزرعه است که عناصر تقسیماتی نامیده می‌شوند.

استان: واحدی از تقسیمات كشوری است با محدوده جفرافیایی معین، كه از به هم پیوستن چند شهرستان همجوار با توجه به موقعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و طبیعی تشكیل می‌شود.

شهرستان: واحدی از تقسیمات كشوری است با محدوده جغرافیایی معین كه ار بهم پیوستن چند بخش همجوار كه از نظر عوامل طبیعی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی واحد متناسب و همگنی را به وجود آورده‌اند.

بخش: واحدی است از تقسیمات كشوری كه دارای محدوه جغرافیایی معین بوده و از به هم پیوستن چند دهستان همجوار مشتمل بر چندین مزرعه، مكان، روستا و احیاناً شهر كه در آن عوامل طبیعی و اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی واحد همگنی را به وجود می‌آورد به نحوی كه با در نظر گرفتن تناسب، وسعت، جمعیت، ارتباطات و دسترسی و سایر موقعیت‌ها، نیل به اهداف و برنامه‌ریزی‌های دولت در جهت احیاء امكانات طبیعی و استعدادهای اجتماعی و توسعه امور رفاهی و اقتصادی آن تسهیل گردد.

دهستان: كوچك‌ترین واحد تقسیمات كشوری است كه دارای محدوده جغرافیایی معین بوده و از به هم پیوستن چند روستا، مكان، مزرعه همجوار تشكیل می‌شود كه از لحاظ محیط طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همگن بوده و امكان خدمات رسانی و برنامه‌ریزی در سیستم و شبكه واحدی را فراهم می‌نماید.

شهر: شهر محلی است با حدود قانونی كه در محدوده جغرافیایی بخش واقع شده و از نظر بافت ساختمانی، اشتغال و سایر عوامل، دارای سیمائی با ویژگی‌های خاص خود بوده به طوری كه اكثریت ساكنان دائمی آن در مشاغل كسب، تجارت، صنعت، كشاورزی، خدمات و فعالیت‌های اداری اشتغال داشته و در زمینه خدمات شهری از خودكفایی نسبی برخوردار و كانون مبالات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حوزه جذب و نفوذ پیرامون خود بوده و حداقل دارای ده هزار نفر جمعیت باشد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل