دانشجوی ایرانی مقیم مجارستان از کرونا در این کشور می‌گوید

دانشجوی ایرانی مقیم مجارستان از وضعیت کرونا در این کشور می‌گوید

به گزارش پایگاه خبری گلونی این روزها همه جای دنیا درگیر مبارزه با کرونا است.

این ویروس تا به امروز تقریبا تمام دنیا را فرا گرفته است و بقیه کشورهای دنیا نیز همانند کشور عزیزمان درگیر مبارزه با این ویروس هستند.

کشور مجارستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و در حال مبارزه با این ویروس است.

دانشجوی ایرانی مقیم مجارستان از کرونا در این کشور می‌گوید

خانم تینا سلاسل که از دانشجویان مقیم این کشور است و در همین باره میثم کریمی خبرنگار پایگاه خبری گلونی با ایشان گفتگویی انجام داده است که در ادامه می‌شنویم:

مجارستان در زمان کرونا

به نظر می‌رسد اولین مورد ابتلا به کرونا در مجارستان یک دانشجوی ایرانی در بوداپست و در یکی از دانشگاه‌های این شهر بوده است که بعد از ابتلای این دانشجوی ایرانی و پیدا شدن چند نمونه دیگر در این کشور تمام دانشگاه‌های کشور مجارستان تعطیل شد.

 مجارستان هم مانند اکثر کشورهای اروپایی به دلیل جمعیت مسن کشورها قوانین سختی را برای شهروندان این کشور در نظر گرفته است تا بتوانند از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

موضوع قرنطینه از همان ابتدای شیوع بیماری در این کشور جدی گرفته شده و مسئولان و کار به دستان برای اجرای درست و اصولی آن از همان ابتدا برنامه‌ریزی کرده‌اند.

کاری که باید از اول هم در کشور ما اجرا می‌شد. تازه با همه سخت‌گیری‌ها آمار مبتلایان و درگذشتگان نشان می‌دهد بحران تحت کنترل کامل درنیامده. وای به حال ما که مردم نه تنها قرنطینه نشده‌اند بلکه بار و بندیل بسته و سفر رفته‌اند.

تخمین زده می شود که نزدیک‌ترین نیای مشترک (MRCA) تمامی کروناویروس ها تا ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد وجود داشته است، اگرچه برخی از مدل ها تا ۵۵ میلیون سال یا بیشتر را نیز ذکر می‌کنند که این نشان از همبستگی طولانی مدت با خفاش‌ها دارد.

نخستین کروناویروس های کشف شده مورد مربوط به ویروس برونشیت عفونی مرغی بوده است.

سپس دونوع انسانی ۲۲۹E و OC43 که منجر به سرماخوردگی در انسان می شود نیز کشف شد.

پایان پیام

کد خبر : 154203 ساعت خبر : 7:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154203
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات