ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور برنامه مشخص و قاطعی ندارد

ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور برنامه مشخص و قاطعی ندارد

پایگاه خبری گلونی محمد پورخداداد: ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور برنامه مشخص و قاطعی برای جلوگیری از رفت‌ و آمدهای غیر ضروری و در خانه ماندن مردم ندارد.

تصمیمات گرفته شده در این مدت خیلی خوشبینانه و حداقلی است. اکنون که از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور یک ماه گذشته است و آمار مبتلایان و قربانیان آن در کشور هر روز رکورد می‌شکند باز هم در تصمیمات قاطعیت دیده نمی‌شود.

دیگر کشورها از همان روزهای ابتدایی ورود ویروس و تایید آن، قرنطینه کامل را اجرایی کرده‌اند.

در کشور چین با آن وسعت و جمعیت پس از کشته شدن ۳۰ نفر قرنطینه انجام شد و حالا چند روزی می‌شود که در شهر ووهان یعنی مبدا انتشار کرونا، وجود فرد جدیدی با علائم این ویروس ثبت نشده است. در کشورهای اروپایی هم به همین صورت بوده است.

این در حالی است که در کشور ما تا روز ۷ فروردین طبق آمارهای رسمی ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و  ۲۲۳۴ نفر قربانی این بیماری شده‌اند ولی دولت برنامه‌ای برای قرنطینه شهرها ندارد.

نکته تعجب‌برانگیز این است که با وجود این آمار، دولت اعلام کرده است که ادارات دولتی از ۵ فروردین باز هستند با این تصمیم مجوز لازم برای ورود همه اقشار در سطح شهرها صادر شده است.

باوجود این تصمیم هر روز و هر ساعت می‌بینیم که وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت و هیئت دولت از مردم برای رعایت نکردن مسائل بهداشتی گلایه می‌کنند و گزارشگران صداوسیما با حالتی خشم‌آلود جلو خودروهایی را می‌گیرند که در جاده‌ها رفت‌وآمد می‌کنند.

نمی‌شود هیچ مانعی برای خروج وجود نداشته باشد و حتی کارمندان دولتی را مجبور به حضور در ادارات کرد ولی از آنطرف مردم را مقصر این وضعیت دانست.

در همه کشورهایی که شهرها را قرنطینه کرده‌اند، با استفاده از نیروهای نظامی و اجبار مردم به در خانه ماندن و تعطیلی کامل شهر بوده است.

دولت به معنی کلیه نهادهای درگیر و مرتبط با این وضعیت بحرانی، باید تکلیف را روشن کند.

یا دست از تشویق و هشدار دادن بردارد و به‌صورت مداوم از رسانه‌های رسمی مردم را برای بیرون آمدن سرزنش نکند و یا این بگیر و ببند نیم‌بند را رها کند و شهرها را به‌طور کامل قرنطینه کند.

پایان پیام

کد خبر : 152397 ساعت خبر : 11:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=152397
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات