گلونی

فیلم رستگاری در شاوشنک داستان مردی است که هرگز شکست را نپذیرفت

رستگاری در شاوشنک داستان مردی است که هرگز شکست را نپذیرفت.

رستگاری در شاوشنک داستان مردی است که هرگز شکست را نپذیرفت.

فیلم رستگاری در شاوشنک داستان مردی است که هرگز شکست را نپذیرفت

به گزارش پایگاه خبری گلونی قدرت تحمل انسان‌ها در شرایط سخت با هم متفاوت است.

اما برخی گویا سخت‌جان و شکست‌ناپذیر متولد شده‌اند و همین موضوع می‌تواند شما را در فیلم رستگاری در شاوشنک میخکوب کند.

وقتی به خود می‌گویید این‌بار دیگر دوام نمی‌آورد ولی باز هم اشتباه کرده‌اید.

فیلم رستگاری در شاوشنک به ظاهر ماجرای مردی در زندان است اما در واقع می‌تواند داستان زندگی خیلی از مردمی باشد که برای ماندن و بقا می‌ایستند و کم نمی‌آورند.

تقریباً بیشتر دقایق فیلم در پشت میله‌های زندان می‌گذرد. زندانی پر از مجرم و اوقات طاقت‌فرسا.

اما اندی، شخصیت اصلی فیلم با امید پا به آنجا گذاشت. مردی که به جرم قتل همسرش و معشوقه پنهانی او محکوم به گذراندن دوبار حبس ابد شده بود، ولی هیچ‌وقت این اتهام را نپذیرفت.

زندگی اندی در زندان شاوشنک بسیار عجیب گذشت. او خاص‌ترین زندانی محکوم به حبس ابد بود.

رستگاری در شاوشنک یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، محصول سال ۱۹۹۴ توزیع شده توسط شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز است.

این فیلم براساس داستان کوتاهی از استیون کینگ به نام «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک» ساخته شده‌است و در آن رابینز در نقش اندی دوفرین و فریمن در نقش الیس «رد» ردینگ بازی می‌کنند.

در مراسم جایزه اسکار سال ۱۹۹۴ این فیلم نامزد هفت اسکار شد (بهترین فیلم، بهترین بازیگر–مورگان فریمن، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری) اما موفق به بردن هیچ‌یک نشد.

رستگاری در شاوشنک در حال حاضر در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDb با بیش از ۲۰۰۰۰۰۰ رأی رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است.

این فیلم در هفت تا از لیست‌های مجموعه «۱۰۰ سال…» بنیاد فیلم آمریکا که هرکدام ۱۰۰، ۵۰، یا ۲۵ عنوان فیلم یا شخصیت سینمایی را متشکل می‌شوند نامزد شد؛ و در دو تا از آن‌ها موفق به دریافت رتبه شد.

این فیلم را در فیلیمو تماشا کنید

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل