مداوا شدن بیماران کرونایی مسن چقدر ارزش خبری دارد؟

مداوا شدن بیماران کرونایی مسن چقدر ارزش خبری دارد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی در صفحه توییتر پایگاه خبری گلونی نظرسنجی دیگری قرار داده‌ایم با این موضوع که آیا اخبار درباره مداوا شدن بیماران ۸۰ ساله، ۹۰ ساله و ۱۱۰ ساله کرونایی باعث می‌شود درباره ابتلا به بیماری احساس امنیت کنید؟

درصد آن‌هایی که احساس امنیت داشته‌اند عددی کوچک و قابل اغماض است، در این میان فقط ۱۳ درصد از افراد با دیدن چنین بیمارهای بهبود یافته امیدوار شده‌اند و ۲۷ درصد هم نظر داده‌اند که این موضوع تاثیر کمی بر احساس امنیت و آرامش آن‌ها داشته است.

مداوا شدن بیماران کرونایی

اما عددی که قابل توجه و بحث است ۶۰ درصدی است که با قاطعیت مطمئن بوده‌اند که این آمار نمی‌تواند اندکی از استرس و نگرانی‌شان کم کند.

دلیلش هم می‌تواند عدم اعتماد به آمار ارائه شده باشد و یا در بهترین حالت ممکن این‌که به نظرشان این قیاس، قیاس درستی برای کم کردن نگرانی نیست.

در همین میان ما حتی کودکان جان باخته از بلای کرونا را هم داشته‌ایم. پس نمی‌توان با مشاهده یک یا دو مورد استثنایی در این زمینه اظهار نظر کرد.

بارها در اخبار ملل، نمونه‌هایی از پیرمردها و پیرزن‌هایی که عمرهای طولانی غیر طبیعی داشته‌اند معرفی شده. پس با استناد به چند مورد از افراد مسن که این بیماری را رد کرده‌اند هیچ تصمیم‌گیری‌ای، صحیح نخواهد بود.

خوشبختانه این آمار ۶۰ درصدی نشان می‌دهد خیلی‌ از افراد نگاهی منطقی و درست به آمار این بیماری و خودش دارند و چنین اتفاق‌هایی را دلیلی برای ساده انگاشتن بیماری نمی‌دانند.

درستش هم همین است که این چند مورد را نمونه‌هایی خاص در نظر بگیریم نه این‌که با خیالی آسوده بگوییم وقتی شخص ۱۰۰ ساله بیماری را رد کرده حتما ما هم از پسش برمی‌آییم.

که اگر سن و سال تنها عامل تاثیر گذار بر کرونا و عواقب آن بود نباید هیچ کودکی جان خود را از دست می‌داد که متاسفانه در آمار، افراد جوان و کودک هم دیده شده و همین باعث شده قضیه پیچیده‌تر از این‌ها شود.

پایان پیام

کد خبر : 153277 ساعت خبر : 12:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153277
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات