گلونی

مستند پازن های خانگرمز ساخته بهمن ابراهیمی

پخش مستند پازن های خانگرمز در شبکه مستند سیما

پخش مستند پازن های خانگرمز در شبکه مستند سیما

مستند پازن های خانگرمز در شبکه مستند سیما

مستند پازن های خانگرمز به کارگردانی بهمن ابراهیمی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی بهمن ابراهیمی درباره این مستند گفت: دوستداران حیات وحش را دعوت می‌کنم به دیدن زندگی زیبای کل‌های ایران.

او اضافه کرد: در این مستند با تصاویر کم نظیری از پازن‌های در حال زیست استان همدان، شهر تویسرکان مواجه خواهید شد که شما را با گوشه‌هایی از شگفتی‌های حیات وحش کشورمان آشنا می‌کند.

مستند پازن های خانگرمز

پازن‌های خانگرمز

این مستند ساز بیان کرد: مستند خانگرمز روایت زندگی پازن‌های خانگرمز در پناهگاه حیات وحش خانگرمز واقع در شهر تویسرکان است.

او از تمامی علاقه‌مندان به حفاظت از حیات وحش دعوت کرد تا در دوران قرنطینه خانگی این مستند را ببینند.

منطقه حفاظت شده خانگرمز با وسعت بیش از 9 هزار هکتار در فاصله 30 کیلومتری غرب شهرستان تویسرکان، 25 کیلومتری شرق شهر اسدآباد و در سمت جنوب‌غربی همدان و شمال‌غربی شهر فرسفج قرار گرفته است.

طبق گزارشات سازمان هواشناسی این منطقه دارای آب و هوای نیمه خشک و سرد و معتدل بوده و رژیم بارندگی آن از تیپ اقلیم مدیترانه‌ای است.

متوسط میزان بارندگی منطقه فوق معادل 400 میلی‌متر در سال و میانگین دمای سالانه در یک دوره 12 ساله حدود 12.7 درجه سانتیگراد و سرعت باد غالب منطقه 5.2 متر در ثانیه در جهت جنوب غربی برآورد شده است.

از منابع آبی آن می‌توان به وجود 35 دهنه چشمه و 13 رشته قنات اشاره کرد.

این منطقه از شمال به روستاهای قلقل، گنبله، بهارآب، ترمیانک، هوش و از شرق به روستاهای حاجی آباد، سوتلق، قلی لاله بالا و از طرف غرب به روستاهای مین آباد، تقی آباد، سازیان، کنجوران سفلی و از طرف جنوب به روستاهای کنجوران علیا و وسطی، قلی لاله پایین، ولاشجرد محدود می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل