کارگر تمام وقت باید از امسال بترسد؛ امسال سال سختی برای کارگران است

سازمان بین‌المللی کار هشدار داده است که در نیمه دوم سال جاری ۱۹۵ میلیون کارگر تمام وقت بیکار می‌شوند.

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: این خبر واقعا برای کشورهایی که کارگر دارند خیلی خطرناک و البته ناراحت کننده است.

حالا درست است که در کشور ما اصلا کارگر وجود ندارد ولی خب به هر حال همان‌طور که شیخ اجل گفته آن‌که از محنت دیگران غم ندارد آدم نیست، مثلا من تا این خبر را خواندم یاد مردمان مستضعف آن کشور کارگر پروری افتادم که ما در این وانفسا می‌خواستیم از شکم خودمان، نه ببخشید از ماسک دهان خودمان بزنیم و به آن‌ها کمک کنیم.

کارگر تمام وقت

واقعا که با شنیدن این خبر دلم سوخت برای آن کشورهایی که کارگر دارند و می‌خواهند حتی کارگران‌شان را از کار بیکار کنند.

تازه حتما توی کشورشان تورم و گرانی هم هست.

واقعا این کارگران بخت برگشته چطور می‌خواهند به زندگی‌شان ادامه دهند! چطور می‌خواهند یک بسته ماسک ساده پنجاه‌تایی بخرند دویست و پنجاه هزار تومان؟ این را چون خودم امروز خریده بودم مثال زدم.

وگرنه آن‌ها که تومان ندارند. تازه در کشور ما که گرانی نیست این قیمت!

چقدر خوب است که ما بحمدالله آن‌قدر رونق اقتصادی داریم که اصلا و ابدا نیازی نخواهد بود هیچ کارگری بیکار شود.

الکی نبود که، ما از همان شنبه که قرار بود همه چیز به روال عادی برگردد بر سر کار حاضر شدیم و بهانه‌های الکی نیاوردیم برای ماندن در خانه و بخور و بخواب و این سوسول بازی‌ها.

از سوی دیگر حتی اگر کارگری در کشور ما بیکار شود، فقط فرض می‌کنیم که بشود، پیش از آن هم فرض کرده‌ایم که ما کارگر داریم، آن‌وقت می‌تواند با آن کمک هزینه‌ای که دولت برایش واریز کرده به خوبی و خوشی این روزهای بحران را پشت سر بگذارد و تازه دوباره یک جای دیگری استخدام شود.

بالاخره شرکت‌های خصوصی که دارند چهار موتوره در این روزهای اضطراری کار می‌کنند، کارگر می‌خواهند دیگر.

نکند از آقای مدیر عامل که نشسته در خانه و از زیر پتو (هیچ منظور بدی ندارم!) و با دوربین‌های مدار بسته شرکت را رصد می‌کند، انتظار دارید بیاید و جای کارگرها کار کند؟!

خلاصه این‌که این‌ها را گفتم که اگر شما هم در این جست‌و‌جوی اینستاگرامی و توییتری‌تان به این خبر برخوردید اصلا اصلا نگران نشوید.

در این‌جا کسی بیکار نمی‌شود، چون ما اصلا بیکار نداریم، تازه داشته باشیم هم شکر خدا دولت مثل کوه پشت‌شان ایستاده و نمی‌گذارد آب توی دل کسی تکان بخورد.

در انتها چون دارم احساس می‌کنم که شما حرف‌هایم را به مسخره گرفته‌اید و باور ندارید که ما این‌جا کارگر نداریم، تمامش می‌کنم و همه‌ی مستضعفین جهان که عمرا ما جزشان باشیم را به خدای بزرگ می‌سپارم. آن‌ها بمانند و بیکاری‌های‌شان…

پایان پیام

کد خبر : 154820 ساعت خبر : 9:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154820
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات