کاش کرونا ویروس حاصل بیوتروریسم باشد

کاش کرونا ویروس حاصل بیوتروریسم باشد

به گزارش پایگاه خبری گلونی ویروس کرونا همه دنیا را فراگرفته است و همه کشورها به سختی در حال مبارزه با آن هستند.

ویروسی که در ووهان چین شکل گرفت و حالا پس از چند ماه طبق آمار رسمی کشورها موجب ابتلای حدود یک میلیون نفر و قربانی شدن ۵۰هزار نفر شده است.

پس از شروع اپیدمی این ویروس در چین و پس از آن درگیر شدن شدید ایران با این ویروس بحث‌هایی در مورد چگونگی ایجاد این ویروس درگرفت.

برخی کشورها پای بیوتروریسم را وسط کشیدند و نوک پیکان حملات به سوی غرب و به ویژه آمریکا بود.

آنها قصد آمریکا از این کار را به زانو درآوردن اقتصاد هیولاوار چین و پیشرفت‌های صورت گرفته در کشورهایی چون ایران می‌دانند.

کاش کرونا ویروس حاصل بیوتروریسم باشد

آپارات گلونی را دنبال کنید

بر اساس تعریف پلیس بین الملل درسال ۲۰۰۷ بیوتروریسم عبارت است از منتشر کردن عوامل بیولوژیکی یا سمی با هدف کشتن یا آسیب رساندن به انسان‌ها، حیوانات و گیاهان با قصد و نیت قبلی و به منظور وحشت‌آفرینی، تهدید و وادار ساختن یک دولت یا گروهی از مردم به انجام عملی یا برآورده کردن خواسته سیاسی یا اجتماعی.

توان تولید بالا، نگهداری راحت، قابلیت انتشار، قابلیت مصون‌سازی نیروی خودی، قابلیت تکثیر برای عوامل میکروبی زنده، دشواری بسیار در ردیابی فرد یا افراد متخاصم، گستردگی عملکرد از انسان تا دام و محصولات کشاورزی و بسیار محسنات دیگر، موجب شده تشکل‌های تروریستی به این فن‌آوری جدید بشدت کشش یابند بدون آنکه بتوان گناهی را متوجه آنها نمود.

چرا بهتر است انتشار ویروس کرونا یک حمله بیولوژیک باشد؟

برخی اعتقاد دارند اپیدمی ویروس کرونا بهتر است یه حمله بیولوژیک باشد تا ساخته و پرورده طبیعت.

دکتر مهران بهرامی یکی از کسانی است که چنین اعتقادی دارد.

بهرامی می‌گوید: کاش این گسترش ویروس کرونا واقعا حاصل بیوتروریسم باشد.

چون علاوه بر اینکه این دلگرمی به وجود می‌آید که به وجود آورندگان آن، آنتی ویروسش را هم طراحی کرده‌اند، این نگرانی هم وجود دارد که اگر این ویروس خودش جهش یافته باشد، جهش دوباره آن، زمین را بامشکل جدی‌تری مواجه کند.

پایان پیام

کد خبر : 154086 ساعت خبر : 1:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154086
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات